Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mydlink

Frigge
 Share

Recommended Posts

Jag har mydlink appen men skulle vilja kolla på pc det är svårt att få en webbläsare som fungerar för mydlink 

Menar du att det som D-Link skriver är felaktigt?

Citat

Discover exactly what happens near your home in an instant. Live stream or record the surveillance camera feed straight from your smartphone or tablet using our free mydlink app, or through a web browser on your computer, wherever you are in the world.

https://eu.dlink.com/se/sv/products/dcs-2670l-full-hd-180-outdoor-wifi-camera

Det är tillräckligt skäl för att reklamera en produkt.

Edited by Cecilia

den webbläsare som dom föreslår är Firefox 52 som det är lite svårt att få fungera likaså explorer fungerar men dn ska ju utgå nu i höst

Kanske fungerar det lika (dåligt) som med min kamera, en Creative.

Där måste man skapa ett konto hos Danale, ett helt annat företag, ladda ner deras app till mobilen eller surfplattan, logga in på kontot, koppla kameran till kontot. Därefter fungerar det bra med den lösningen, Danale-appen. Det är gratis så länge man inte vill att det ska spelas in något och laddas upp till molnet.

Kameran har en ip-adress (eller den har tilldelats en av routern) och om jag med en webbläsare surfar in på den adressen möts man av en inloggningsruta. Den har inget som helst med ovanstående lösning med Danale att göra och det äör inte heller tänkt att man ska kunna få fram något vettigt heller, enligt supporten hos Creative.

Så finns då en Danale-app för Windows. När jag testar den får jag ett felmeddelande och enligt supporten hos Danale så fungerar den appen dåligt och man hänvisas till att använda mobil/surfplatta i stället.

Det är egentligen då inget fel på kameran. Det är bara det att det är helkasst att man inte kan se vad den visar via en webbläsare.

Om det med kameran från D-Link *) är så att man inte heller kan nå den direkt via webbläsare utan man måste gå via en annan tjänst så kanske du får tänka om?

MyDlink går att lägga till till Google-Home-appen.

*) jag testade två olika D-Link men de var för kass varför jag returnerade dem och köpte en, lika kass, kamera från Creative. Där orkade jag inte returnera den. Använder den för att kolla när hundarna vill komma in.

bengt 429
2021-10-12 15:27, skrev Frigge:

Jag har mydlink appen men skulle vilja kolla på pc det är svårt att få en webbläsare som fungerar för mydlink 

Du vill alltså kolla live från kameran, utan inspelningsfunktion?

Då finns det några freeware program.

Ett som jag själv testat är IP Camera Viewer.

https://www.deskshare.com/ip-camera-viewer.aspx

Men det fordras då att du har en NVR anslutning från kameran. Den bör du kunna aktivera från appen i mobilen.

Jag använder CMS Client, dock en version som är designad för mina hård- och mjukvaror, och den har också inspelningsfunktioner.

Men den "riktiga" versionen av CMS Client (som jag inte testat) borde gå att konfas för att lira med vilken kamera som helst. och även ha inspelningsfunktion.

2021-10-12 16:44, skrev Frigge:

den webbläsare som dom föreslår är Firefox 52 som det är lite svårt att få fungera likaså explorer fungerar men dn ska ju utgå nu i höst

Den är ju också urgammal, testa Chrome, som ska fungera.