Just nu i M3-nätverket
Jump to content

www.youtube.com/ kontra www m.youtube.com/

Recommended Posts

Råkar ut för detta nästan dagligen, när jag kollar olika videos och klipp, att ibland hamnar jag på youtube.com ibland hamnar jag på m.youtube.com, två olika layoter, och vad är det för skillnad på dessa sidor? Och varför händer detta?

Detta började för något halvår sedan, men har inte funderat så mycket tidigare, men nu börjar det bli irriterande.

Någon idé om detta? Är inte intresserad av m.youtube.com

mbgtmari

"m" står för mobil (version)

https://youtubedownload.minitool.com/youtube/youtube-stuck-in-mobile-mode.html

Tror Eforum börjar krångla nu för när jag klickade på Skicka-knappen kom Spara-knappen upp.  Klickade jag en gång till på Spara hände ingenting.

Jag har samma erfarenhet från ett annat Invision-forum. Där förvandlades knappen så småningom till Skicka och jag ser att den gjorde det här också men det tog fem minuter.

Edited by mbgtmari

Stafstaf
9 timmar sedan, skrev Laso:

m.youtube.com

Det som säger mbgtmari 

att är mobil sid.. den är anpassad till mobiler !hur kan det hända att den laddar in dessa ? 

Webbplats känner av det är mindre skärm och sänder väg mobil sidan 

Är på pc eller mac ..med flera fönster öppet . Så blir sidan mindre och då  anpassa Youtube efter förhålland 

Skrift eller html cord.  Är skrivna på äldre sätt.  Eller om man ha lite lätta sida för mindre mobil

Jag börja med ta bort alla 

9 timmar sedan, skrev Laso:

m.youtube.com

12 minuter sedan, skrev Stafstaf:

I princip så men det brukar vara storleken på fönstret som styr och inte storleken på skärmen.

51 minuter sedan, skrev Stafstaf:

38 minuter sedan, skrev Cecilia:

I princip så men det brukar vara storleken på fönstret som styr och inte storleken på skärmen.

Nu ska jag vara lite petig, då det man gör är att man känner av storleken på dokumentet, som inte behöver vara beroende på storlek på fönstret, som inte behöver vara beroende på storlek på skärm.

Men hur som helst, jag minskade mitt fönster till en storlek som brukar vara jämförbart med mobilbredd. Men jag hamnar inte på mobila youtube för det.

Jag tror mer på lösningsförslagen i mbgtmaris länk, alternativt, öppna ett incognito-fönster och gå in på youtube. Om du verkar fastna på www som förväntat, då kan lösningen vara att tömma cookies, logga in på nytt och se om det hjälper.

Edited by .M

Eftersom jag inte råkat ut för detta historiskt, så funderade jag på om det var något annat som spökade.

Jag kör med två skärmar varav huvudskärmen alltid är ett fönster, den andra skärmen kör jag alltid två fönster, vill ha det så, har testat att tömma cashe,cookies, men än så länge utan resultat, så jag får trumma vidare och se vad som händer.

Har inte kollat ännu med andra webbläsare, ska göra så också.