Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sorry! Det finns inga inlägg att visa

Mikael63
 Share

Recommended Posts

mbgtmari

Invision har definitivt gjort några fel. Igårkväll kunde jag inte skicka ett meddelande. Spara-knappen kom upp efter att jag klickat på Skicka-knappen och jag fick vänta länge innan den förvandlades till Skicka. Idag skulle jag ladda upp en bild på 42 kB. Den uppladdningen misslyckades och ändå försökte jag flera gånger och väntade tålmodigt i en kvart tills meddelandet om misslyckandet uppenbarade sig.

Andreas Thors
16 timmar sedan, skrev Mikael63:

image.png.d7abdfb177810ab993ca657ac419e66a.png

Varför?

Flera trådar i denna kategori ger samma felmeddelande.

Halloj. Är det bara den kategorin som inte funkar, eller har ni sett fler?

Andreas Thors
1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Invision har definitivt gjort några fel. Igårkväll kunde jag inte skicka ett meddelande. Spara-knappen kom upp efter att jag klickat på Skicka-knappen och jag fick vänta länge innan den förvandlades till Skicka. Idag skulle jag ladda upp en bild på 42 kB. Den uppladdningen misslyckades och ändå försökte jag flera gånger och väntade tålmodigt i en kvart tills meddelandet om misslyckandet uppenbarade sig.

Fler som haft detta problem?

Jag får lov att kolla med invision vad de har gjort.

Andreas Thors

Har hört av mig till Invison. Men fortsätt skriva här om ni hittar nåt mer som verkar ha pajat.

mbgtmari

Jag har inte försökt bifoga något skärmklipp i ett meddelande på mitt andra Invision-forum men jag har råkat ut för det första problemet där.

161564625_LocutioEnvoyerlarponse2021.thumb.png.12a1f4f87172a56a8ea7e3a9ea95f753.png
Därför visste jag att det gällde att ha tålamod och vänta när jag skulle posta mitt meddelande här.

Mikael63
Posted (edited)
42 minuter sedan, skrev Andreas Thors:

Verkar vara datumrelaterat.

Kollade helt "random" i https://eforum.idg.se/forum/39-print-om-trycksaker/

2016-10-03 fungerar men inte 2016-04-27

image.thumb.png.946b970c55bae797d0f71c141535c486.png

(eller om det beror på trådstarten?)

Edited by Mikael63

38 minuter sedan, skrev Andreas Thors:

Det verkar vara de trådar som ingen har skrivit i under de senaste fem åren. Jag har kollat i Köpa/Bestämma program, Ekonomi, Avreagera dig! och då Guider och artiklar (som Mikael tog upp). I något av dem fanns det inlägg som var både kring månadsskiftet september/oktober 2016 (fungerar inte) och månadsskiftet oktober/november (fungerar).

Andreas Thors

Ok bra luskat. Om det är trådar som inte använts på fem år är det iaf ingen katastrof. Men vi kanske ska fundera på om de borde tas bort/döpas om? Eller vad säger ni?

Mikael63
2 minuter sedan, skrev Andreas Thors:

Ok bra luskat. Om det är trådar som inte använts på fem år är det iaf ingen katastrof. Men vi kanske ska fundera på om de borde tas bort/döpas om? Eller vad säger ni?

Huga!

eforum är ett levande uppslagsverk juh!

Det finns ju några "arkiverade" och ska man stuva om skulle man skapa en kategori som heter typ "Arkiverade trådar" och då med hjälptext att tråden är så gammal att inga inlägg finns kvar.

(Man kan ju minnas en gammal tråd och antingen vilja hitta den eller få veta att - jo det fanns en sådan men den är för gammal nu.)

mbgtmari
25 minuter sedan, skrev Andreas Thors:

Om det är trådar som inte använts på fem år är det iaf ingen katastrof.

Varför ska gamla trådar tas bort eller döpas om? Flyfisherman och Mikael63 har lagt ner en massa arbete på guiderna och jag vet att många fortfarande drar nytta av mina latinöversättningar i Språkforumet.

• Like 2
  • Thanks 1

Andreas Thors

Svar från Invision: "None of our staff did any changes to your site yesterday or recently."

1 timme sedan, skrev Andreas Thors:

Svar från Invision: "None of our staff did any changes to your site yesterday or recently."

Det var kanske en vecka eller två sen jag såg dem skapa ett tillfälligt konto precis som idag.

bild.png

https://eforum.idg.se/discover/?&stream_date_type=relative&stream_date_relative_days=8

Tillägg:

Vid närmare kontroll i adminpanelen ser de ut att ha varit inloggade åtminstone 27-29 september och gjort åtminstone följande:

bild.png

Edited by Cecilia

Nu verkar det gå att se trådar igen (i alla fall där jag testade) men trådarna har blivit låsta så att det inte går att skriva något mer i dem.

bild.png

https://eforum.idg.se/topic/352580-stänga-av-bildskärmen/?do=findComment&comment=1680152

Jag kan "avarkivera" trådar. Kan övriga moderatorer också göra det (i menyn Modereringsåtgärder)?

Mikael63
3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Jag kan "avarkivera" trådar.

OM det gäller inaktiva trådar, alltså att det förflutit viss tid sedan senaste post, och inte gamla men aktiva trådar kan det ju vara okej om det inte går att skriva mer. Då kan vi ju undvika SEO/spam/trams för de trådarna åtminstone.

Om det kan bli aktuellt att fortsätta på en sådan tråd kan vi be @Ceciliaatt låsa upp men det hade kanske varit bra om övriga moderatorer också hade den möjligheten?

Har just nu också problem med att kunna använda Eforum på rätt sätt, försöker skriva inlägg, men blir urloggad, och får upp info om att sidan inte kan visas, men jag är inloggad innan jag blir utkastad, ingen idé att hålla på när det strular såhär.

Syns detta inlägg, så fungerar det denna gång.

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Nu verkar det gå att se trådar igen (i alla fall där jag testade) men trådarna har blivit låsta så att det inte går att skriva något mer i dem.

bild.png

https://eforum.idg.se/topic/352580-stänga-av-bildskärmen/?do=findComment&comment=1680152

Jag kan "avarkivera" trådar. Kan övriga moderatorer också göra det (i menyn Modereringsåtgärder)?

Kan inte avarkivera trådar, har inte den funktionen.

Testade en annan tråd, men fick bara svaret.

sshot-245.png.ea3ca5516731c0d7c853ab3943ed2b1a.png

10 minuter sedan, skrev Mikael63:

OM det gäller inaktiva trådar, alltså att det förflutit viss tid sedan senaste post, och inte gamla men aktiva trådar kan det ju vara okej om det inte går att skriva mer. Då kan vi ju undvika SEO/spam/trams för de trådarna åtminstone.

Om det kan bli aktuellt att fortsätta på en sådan tråd kan vi be @Ceciliaatt låsa upp men det hade kanske varit bra om övriga moderatorer också hade den möjligheten?

Jag kan också leva med att 5 år gamla trådar "arkiveras", vilket verkar likt en låsning, under förutsättning att det går att "avarkivera" dem vid behov. Men jag vill ju inte vara den enda som kan göra det.

4 minuter sedan, skrev Laso:

Kan inte avarkivera trådar, har inte den funktionen.

Testade en annan tråd, men fick bara svaret.

sshot-245.png.ea3ca5516731c0d7c853ab3943ed2b1a.png

@Andreas ThorsDet verkar alltså som att det i vissa forum (de som tidigare var låsta=stängda för nya svar) fortfarande inte går att läsa trådarna. Det finns ju fortfarande folk som kör XP eller har gammal hårdvara och som därför bör kunna komma åt även gamla trådar.

• Like 2