Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappat lösen till mitt Microsoftkonto


Third Planet
 Share

Rekommendera Poster

Third Planet

Hej!

 

Jag har tappat lösenordet till mitt Microsoftkonto och eftersom jag inte heller längre har tillgång till den epostadress där jag ursprungligen startade kontot för 6 år sen, så kunde jag inte ta emot verifieringskoden dit. Därför gick jag igenom en lång process där jag i stort sett behövde ange allt utom min skostorlek, för att på  så sätt få tillbaka lösenordet. 

 

Varpå Microsoft svarar:
"Tack för din begäran av återställning för ditt Microsoft-konto.

Dessvärre har vi inte möjlighet att hjälpa dig i detta ärende. Ditt Microsoft-konto tillhandahålls av en Internetleverantör. Vänligen kontakta din Internetleverantör för att få hjälp med återställning av ditt konto.
"

Och sen att ärendet kommer att stängas. 

 

Vaddå? Min internetleverantör har inget med mitt MS konto att göra och kan inte hjälpa mej. 

Så nu är jag fast i ett moment 22. 

 

Egentligen behöver jag bara MS kontot till min onedrive, där jag säkerhetskopierar foton mm, så jag skulle kunna strunta i kontot, förutom att jag tar emot min prenumeration av  Microsoft 365 Personal den vägen. Men onedrive har varit bekvämt att använda och jag har inte lust att betala för ett annat lagringsställe när jag redan betalar för onedrive. 

Så finns det någon som har någon aning om hur jag ska bära mej åt?  

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De antar att din internetleverantör också gett dig mailkontot. T ex telia.com eller comhem.se och liknande. 
Kan du inte få tillbaka samma mailadress igen? Hade du t ex en telia.com adress och den är ledig så är det ju möjligt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Third Planet

Asch, jag hade en gammal Tele2 adress och i vintras stängde Tele2 sin mailadress service, och jag hade helt glömt bort att det var den jag hade knutit till MS kontot. Men jag trodde inte det skulle vara ett problem att byta lösenordet i alla fall.
Frågan är nu hur jag får MS att fatta att dom måste ta servicen ett steg längre. Det går ju inte att nå dom på något vettigt sätt när dom inte har en lösning som fungerar  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2-adressen är nog försvunnen för evigt. Det är i alla fall min. Jag antar att Tele2 fortfarande är din internetleverantör. Du borde förstås ha nappat på erbjudandet att byta från @tele2.se-adressen till @mhmail.se istället.

2117372664_Tele2erbjudandet.thumb.png.f94ababa0eb85e8a27088df3dd0e5519.png

Det gjorde inte jag eftersom jag hade kopplat Tele2webbmejlen till Thunderbird där jag kunde läsa dessa mejl. I stället för att gratis (i 12 månader) använda misshosting-adressen kopplade jag istället ihop Thunderbird med Gmail eftersom TB ju behöver en server att hämta e-post från.

 

Hade du också kopplat @tele2.se-adressen till ett e-postprogram i din dator?

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Tele2-adressen är nog försvunnen för evigt. Det är i alla fall min. Jag antar att Tele2 fortfarande är din internetleverantör. Du borde förstås ha nappat på erbjudandet att byta från @tele2.se-adressen till @mhmail.se istället.

 

Det gjorde inte jag eftersom jag hade kopplat Tele2webbmejlen till Thunderbird där jag kunde läsa dessa mejl. I stället för att gratis (i 12 månader) använda misshosting-adressen kopplade jag istället ihop Thunderbird med Gmail eftersom TB ju behöver en server att hämta e-post från.

 

Hade du också kopplat @tele2.se-adressen till ett e-postprogram i din dator?

Är du utloggad från onedrive?  Tänkte att du bör se till att allt finns lokalt och sen byta till nytt konto. Kan du ha sparat lösenordet i webbläsaren? Testa via live.se


 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...