Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Youtube-support


RexxoMagnat
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har letat runt på nätet efter ett sätt att kontakta Youtube men det verkar verkligen inte finnas något sätt eller är det någon här som vet hur man gör?

Vill ta bort ett konto/ en kanal som skapades för många år sedan som jag inte har några inloggsuppgifter till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har väldigt svårt att tro att Youtube kan acceptera att du vill ta bort ett konto som du inte kan logga in på eftersom de då inte kan veta om det är ditt konto eller om det är din oväns konto.

 

Det är ju samma sak här i Eforum eftersom jag ibland blir kontaktad av folk som vill att jag ska ta bort konton som de inte kan logga in på, men jag svarar alltid att eftersom jag inte kan veta att det verkligen är deras konto och att de inte vill ställa till med problem för någon annan så kan jag inte göra det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Hej!

 

Jag har väldigt svårt att tro att Youtube kan acceptera att du vill ta bort ett konto som du inte kan logga in på eftersom de då inte kan veta om det är ditt konto eller om det är din oväns konto.

 

Det är ju samma sak här i Eforum eftersom jag ibland blir kontaktad av folk som vill att jag ska ta bort konton som de inte kan logga in på, men jag svarar alltid att eftersom jag inte kan veta att det verkligen är deras konto och att de inte vill ställa till med problem för någon annan så kan jag inte göra det.

Hej, jag kan delar av lösenordet och givetvis namnet på kanalen/kontot men tyvärr räcker inte det för att komma någonstans. Nej jag förstår absolut din ståndpunkt i det hela. Överväger att få tag i en hacker men det känns extremt riskabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du vid registreringen av youtube-kontot aldrig gav dig möjligheten att verifiera dig själv så är det i princip omöjligt och kört.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Thirteen:

Eftersom du vid registreringen av youtube-kontot aldrig gav dig möjligheten att verifiera dig själv så är det i princip omöjligt och kört.

Detta kontot är 10+ år gammalt, dem säkerhetsaspekterna som finns idag fanns inte då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, skrev RexxoMagnat:

fast då måste jag ange en mailadress som är kopplad till det kontot och jag minns inte det.

Hade du många e-postadresser för 10+ år sen? Var det bara 3-4 stycken borde du ju komma ihåg dem. Nog kommer då jag ihåg vilka adresser jag hade för tio år sen.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev RexxoMagnat:

Hej, jag kan delar av lösenordet och givetvis namnet på kanalen/kontot men tyvärr räcker inte det för att komma någonstans. Nej jag förstår absolut din ståndpunkt i det hela. Överväger att få tag i en hacker men det känns extremt riskabelt.

Jag hoppas verkligen att Youtube inte sparar lösenord i klartext utan det som kommer fram genom att "hasha" och "salta" lösenordet (liknar kryptering) vilket innebär att en del av ett lösenord inte är användbart.

 

Det är tråkigt att det har blivit så här men jag tror inte att du kan göra så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Hade du många e-postadresser för 10+ år sen? Var det bara 3-4 stycken borde du ju komma ihåg dem. Nog kommer då jag ihåg vilka adresser jag hade för tio år sen.

Ja jag har haft många e-postadresser, kommer bara ihåg delar av just den jag behöver, lika så lösenordet. Okej good for you.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev Cecilia:

Jag hoppas verkligen att Youtube inte sparar lösenord i klartext utan det som kommer fram genom att "hasha" och "salta" lösenordet (liknar kryptering) vilket innebär att en del av ett lösenord inte är användbart.

 

Det är tråkigt att det har blivit så här men jag tror inte att du kan göra så mycket.

Nej det är ju ett av världens största mediaföretag så nog lär dem kryptera sin data. Tycker bara det är fruktansvärt dåligt att man inte kan nå dem via telefon, men men. Nej det ser mörkt ut men kommer inte att ge upp riktigt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev RexxoMagnat:

Tycker bara det är fruktansvärt dåligt att man inte kan nå dem via telefon, men men.

Tyvärr är ju telefonsupport dyrt så det fungerar dåligt när det är en gratistjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev RexxoMagnat:

Tycker bara det är fruktansvärt dåligt att man inte kan nå dem via telefon, men men.

Låt oss gå igenom ett hypotetiskt telefonsamtal med youtube för support för att du ska kunna ta bort en kanal. På knagglig engelska så säger du något i stil med "hallå mister jutuub, pleese delete this kanal". Vad förväntar du dig att dom svarar? Självklart vi tar bort direkt, eller absolut inte vi vet inte att det är du som står bakom kanalen. Du kontrar med att du kanske kommer ihåg en del av lösenordet som Cecilia påpekar ovan, dom inte har lagrat. Du kanske kommer ihåg en del av epostadressen och vadå en del av epostadressen? Den innehåller ett f? Det är inte tillräckligt för att bevisa att du är den som står bakom kanalen. 

 

En chans du har är att tänka ordentligt och se om du kommer ihåg vilken epostadress det är och försöka logga in på den igen för att använda glömt lösenord funktionen hos youtube. 

 

Men eftersom youtube är en del av Google, kolla på deras supportforum för tips. Fast jag tror dom kommer säga ungefär samma sak, kommer du inte ihåg epostadressen och har tillgång till den för att bevisa att du är den person som skapade kanalen, så får du inte mycket hjälp. 

https://support.google.com/accounts/community?hl=en

 

En annan lattjo möjlighet jag precis kom att tänka på är att du kanske kan anmäla kanalen för copyrightbrott, efter tre anmälningar så stängs kanalen ned. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...