Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP Installation på en AMD burk


parabolan

Rekommendera Poster

Är de någon som har nå förslag vad som kan vara fel när min WindowsXP Installation låser datorn efter första rebooten i installationen.. har försökt göraom det VÄLDIGT många ggr med samma resultat..

Jag kör installationen från Win2k pro.. väljer uppdatera och allting verkar funka ok.. men efter första rebooten, strax efter "Din hårdvaru konfiguration kontrolleras" eller något i den stilen så kommer XP logon fram i ca 0.5sekunder.. efter det blir skärmen bara svart och allting låser sig.....

Kör en AMD Thunderbird med Matsonic Mainbord och ett Geforce2 mx400 gfxkort...

Samma installations cd funkar fin på min gamla klockade celeron A300 som ja kör i 487mhz.. där kommer XP logon fram och installationen fortsätter som den skall... uppdaterade även den från Win2k Pro..

Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har åxå ett Matsonic 8127c på en av borkarna, och detta kort är väldigt selectivt, det gör vad det vill så att säga, ostabilt = rekord, sen har vi "IDE" portarna, ojojoj, svåra ostabila...så summan är att jag har satt highscore med de blå, med detta kort. Det med installationen var iof bara besvärligt med en utgåva av beta XP, och då har jag testat alla..Nej, jag tror ditt problem är Matsonic kortet....

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag fick till det, men det var lite fnulande mellan att ta filer från en äldre XP Beta (svårt var det för XP kollad jämt version på filerna), just nu kommer jag inte ihåg villka filer det var, men strax efter så tog jag ner en nyare beta från MS, och då var problemet som bortblåst.

 

Så jag kan inte på rak arm säga villka filer eller riktigt vad det beroddepå. Men ett problem var det.

 

Jag vet även fler som testade just den specifika betan, som hade problem...Men som sakt nu är det löst.

 

Så tyvär kan jag nog inte hjälpa dig..

 

Och matsoic kortet går det bara novell på just nu, för då fungerar det.

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...