Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Samsung A52 (stegräknare)

Okalettos
 Share

Recommended Posts

Hej, 

Håller på å forskar på ny mobiltelefon åt min mor (som idag har en S5 sen många år)..

Samsung A52 lockar framför S20fe främst pga att A52 har hörlursuttag och är ca 2000 billigare..

Men nu kom hon på att stegräknare är trevligt att ha även i den blivande telefonen..

Men, enligt diverse specar på nätet (inkl Samsungs egna) så saknar A52 stegräknare..

Men efter en chatt med Samsung, så hävdar de att hårdvaran finns i telefonen, men bara att Health inte är förinstallerat, så, installera Health så har man plötsligt stegräknare.. Vete tusan om man kan lita på det, för varför inte skriva det i specen i så fall 🤔..

Nån som VET hur det ligger till? 

Mvh :)

Edited by Okalettos

Hej Thirteen :)

Ja, att välja telefon som lever upp till våra krav, är just vad vi pysslar med 😇..

Ja det finns gott om appar för stegräkning.. Frågan är dock om A52 har "rätt" sensor för uppgiften.. 

Jag skulle lita på chatten från Samsung. MEN jag skaffade ett Samsung-band (fit 2 pro) för att samla simdata för några år sen. Jag hade ingen Samsungtelefon och för att kommunicera med klockan var jag tvungen att installera Samsung Health (på min Icke Samsung-Android) och appen massakrerade mitt telefonbatteri fullständigt. Jag lyckades aldrig lista ut om det berodde på att den försökte synka, köra GPS eller läsa telefonens stegläsaren på något konstigt sätt. Men något var totalknas.

Om de har kvar samma problem och de dessutom drabbar samsung egna telefoner så kanske det är orsaken till att den inte installeras som default? A52 har ju jämförelsevis bra betyg avseende batteritid och det vore ju synd att offra.

• 3 weeks later...