Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle Studio 23 ultimate


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

Jag har använt PS många år, och tycker jag är väl förtrogen med alla funktioner.

Men nu har jag kört "huvudet i väggen".

Problemet är att export-processen för att skapa en blu-ray skiva stoppar upp innan den är klar.

Och den stoppar alltid på näst sista bildrutan i sista klippet.

T.ex. om hela projektet innehåller 30 000 bildrutor, så stoppar den på bildruta 29 999.

Trodde först nåt var fel på slutet av sista klippet, så jag klippte bort dom sista bildrutorna, men med samma negativa resultat.

Testade sedan också att klippa bort hela sista klippet, men då stoppar den på det föregående klippet, som då blivit sista klipp.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kollar i aktivitetshanteraren under exporten, visar det 0% CPU på Render Manager, och också nån skum ikon före namnet. Tycker det borde vara nån CPU aktivitet på RM, för det är ju processen som pågår just nu.

Det kan ju iofs vara ikonen för Render Manager också.

 

Export-processen är uppdelad i två delar, och det är alltså under första delen, när den samlar allt material, som den stannar.

Nästa del gör om materialet till filer som kan brännas på skiva.

Det kan ju vara så att den andra delen av processen heter RM, och därför finns ingen CPU aktivitet.

Har ju aldrig haft detta fel tidigare, så osäker på vad infon i aktivitetshanteraren säger.

 

1620896384_Skrmbild2021-09-26114434.png.1aee3067fe1fa70265e97e53267eb706.png

Redigerad av bengt 429
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Trots att jag med ljus och lykta sökt igenom råmaterialet till filmen, hittade jag inte nån felorsak.

Så det var bara att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och börja om från (bild)ruta 1.

 

Alltså importera filmen på nytt från kameran, redigera den och exportera till BDMV.

Och denna andra gången gick allt som förväntat, utan problem 😊

Troligen hade nåt oväntat fel uppstått (som det brukar heta) vid importen.

Jag får lägga till det här problemet i kategorin oförklarliga fel, och gå vidare.

När inte ens PS forum har nån förklaring, så är det nog inte heller nåt som är vanligt förekommande.

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...