Just nu i M3-nätverket
Jump to content

windowsupdateproblem

tomy99
 Share

Go to solution Solved by X-Men,

Recommended Posts

Hej

Jag har installerat en ren installation av windows 7, trodde i min enfald att det skulle vara lätt att kunna uppdatera den till t. ex servicepack 1 och andra uppdateringar. men icke

lyckades till slut aktivera via telefon.

har googlat runt på diverse siter ang. uppdateringsproblem, får felmeddelandet WindowsUpdate_80072EFE WindowsUpdate_dt000

vissa lösningar har pekat på fel på tid och datum, har kollat det, tiden är rätt i både BIOS och systemet.

Har försökt installera fristående uppdateringar men ingen lycka, får meddelandet att den går inte att tillämpa på den här datorn.

Finns det någon som har en idé eller lösning på detta problem vore jag mycket tacksam

Mvh Tommy

Hej

tack för snabbt svar, tyvärr gick inte får samma meddelande om att den går inte att tillämpa på den här datorn.

just den uppdateringen verkar förutsätta att man har sp1 installerat, mitt installationsmedia är från 2009 tror jag.

Tack ändå får klura vidare

3 timmar sedan, skrev Cluster:

Den har Microsoft väl plockat bort?

Okej, jag testade inte att följa länkarna på sidan jag länkade till.

tack alla för era svar, jag fick det äntligen att fungera högst troligt med hjälp av servicepack 1, inte hämtat från microsoft plus att jag hade några fristående uppdateringar som funkade efter sp1.

Nu funkar windows update också....

Återigen tack, det är ovärderligt att få input från andra när man kört fast.

Ha det bra alla

Mvh Tommy