Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rolf Tymark
 Share

Rekommendera Poster

Jag har köpt en dyr HP-skrivare, HP Smart TAnk Plus 558, som fungerade bra. Men jag fick tipset att den trådlösa uppkopplingen var onödigt eftersom skrivaren står en halvmeter från datorn.

 

Så jag vill ominstallera. Men det går inte. När jag försöker ominstallera ,  ser HP att installationsprogrammet redan är kört och visar en video i stället för installationsprogrammet. Installationprogrammet finns inte listat som ett borttagbort program och inte heller som en app.

 

Det är omöjligt att få support från en så stor firma som HP.

 

Rolf Tymark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivare tas bort i menyn Inställningar / Enheter. Markera din skrivare och sedan Ta bort  som visas när du har markerat. (Win 10). I tidigare versioner hittar du skrivarna via Kontrollpanen / Enheter och skrivare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Rolf Tymark:

Men jag fick tipset att den trådlösa uppkopplingen var onödigt eftersom skrivaren står en halvmeter från datorn.

Varför är den onödig, du slipper ju en sladd, som du annars måste ha. Fungerar det bra med Wifi mellan dator och skrivare, även om dom står bredvid varandra, så ser inte jag problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Kjoan

 

Den sidan finns, men den talar bara om att INSTALLERA skrivare, inte om att avinstallera skrivare.

 

Rolf Tymark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Laso:

Varför är den onödig, du slipper ju en sladd, som du annars måste ha. Fungerar det bra med Wifi mellan dator och skrivare, även om dom står bredvid varandra, så ser inte jag problemet?

Funkar ju annars både trådlöst och via USB. Jag kör så med en skrivare här hemma. Behöver köra via USB när jag är uppkopplad via VPN mot företagets nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kamrat, som kan  rätt mycket, tycket att trådlöst krånglade till det.. Men för min del spelade det roll att när jag installeraDE skrivaren trådlöst sjönk internethastigheten till ca 1,5 Mb/s. (På en dator med 32 GB RAM).

 

Men nu märket jag att det inte bara kan bero på  nätuppkopplingen, för efter att ha övergått till kabel har hastigheten bara ökat till 6 Mb/s. Förut låg den påminst 100 mB/S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...