Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu satsar Microsoft på lösenordsfria inloggningar


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

De vill att alla ska logga in på ett sätt som gör att de får tillgång till en massa mer data, som t ex vad man skriver på sitt tangentbord. Det är min bestämda uppfattning. Antagligen är det "för få" som gör det för tillfället.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Tomas E:

De vill att alla ska logga in på ett sätt som gör att de får tillgång till en massa mer data, som t ex vad man skriver på sitt tangentbord. Det är min bestämda uppfattning. Antagligen är det "för få" som gör det för tillfället.

Wut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Tomas E:

De vill att alla ska logga in på ett sätt som gör att de får tillgång till en massa mer data, som t ex vad man skriver på sitt tangentbord. Det är min bestämda uppfattning. Antagligen är det "för få" som gör det för tillfället.

Hur menar du rent tekniskt att de får tillgång till mer data med detta sätt än med vanligt lösenord?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev .M:

Wut?

 

3 timmar sedan, skrev Hakinger:

Hur menar du rent tekniskt att de får tillgång till mer data med detta sätt än med vanligt lösenord?

 

Man godkänner att Microsoft får tillgång till ens tangentbordsinmatningar. Det var ju samma om man använder appen "Din Telefon".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Verkar inte begära något tangentbord vad jag kan se.

 

1311102343_Screenshot_20210916-162506_GooglePlayStore2881.thumb.jpg.01494de833316de50d652980a45af555.jpg

Jaja, de kanske har rent mjöl i påsen trots allt. Jag kommer ändå inte per automatik att köpa allt som de erbjuder, på en gång. Men förresten, vad är "Läsa innehåll på delat lagringsutrymme" och "Ändra eller ta bort innehåll på delat lagringsutrymme"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Read the contents of your shared storage

android.permission.READ_EXTERNAL_STORAGE

Allows the app to read the contents of your shared storage.

Citat

Overview of shared storage

 

Use shared storage for user data that can or should be accessible to other apps and saved even if the user uninstalls your app.

 

I Windows har du en användare som heter Delat, där kan vem som helst spara dokument, så du kan dela med andra som använder samma dator. Jag väljer att tolka beskrivningen som att detta är Androids motsvarighet till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...