Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag själv som Netflix avsändare!?!


Dimos
 Share

Go to solution Solved by Dimos,

Rekommendera Poster

Hej. Det har hänt flera ggr att min fru får ett mail med Netflix som avsändare, men när jag klickar på Netflix i fältet Från, ser jag mina egna uppgifter (namn, mobilnr, mailadress). Hur kommer det sig? Jag kan inte förstå kopplingen. Kan någon förklara hur jag kan rätta till detta?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Dimos:

hur jag kan rätta till detta?

Rätta till vad?

Hur ser innehållet ut i mailet, är det verkligen från Netflix?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se hur det ser ut med mobilnummer i Från-fältet. Är det så att det snarare är mejlprogrammet/appen som visar det utifrån att det i mejlet står ett namn som det känner igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Mikael63:

Rätta till vad?

Hur ser innehållet ut i mailet, är det verkligen från Netflix?

 

Mailet jag fick igår var från en vän utanför Sverige med Netflix som avsändare i Från-fältet.  När jag klickar på namnet Netflix i detta fält ser jag mina uppgifter enligt mitt första brev ovan. Brevet jag fick var alltså inte från Netflix. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Detta hände i förrgår:

Jag vidarebefordrade ett mail till några vänner och till min fru. I min frus mail stod Netflix som avsändare, men inte i mina vänners mail. Jag kollade i hennes kontakter, och där hade hon en användare Netflix med min mailadress angiven i den, vilken jag tog bort!

Jag vidarebefordrade till henne samma brev igen och då var det mitt namn som avsändare och inte Netflix!

Där har vi boven alltså!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MbgtMari, Brevet från utlandet kan jag inte förklara, men brevet till min fru har jag hittat förklaring till (se mitt svar till Cecilia).

Tack för alla svar.

Redigerad av Dimos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det förklarar saken. Varför din fru döper dig till Netflix övergår mitt förstånd men när hon nu fått tillbaks dig som kontakt utan smeknamnet Netflix är ju problemet delvis löst. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon hade Netflix som kantakt för att kunna skriva in och komma ihåg inloggningsuppgifterna, där min mailadress används! Enkelt och logiskt, eller hur??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...