Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sound Blaster Live !


Mikael Börjesson

Rekommendera Poster

Mikael Börjesson

Hej

har precis installerat Windows Xp och har stora problem med mitt ljudkort (SB Live) Måste ha tag i LiveWare till XP... Nån som vet var det finns, www.soundblaster.com funkar inte och när den funka så fanns det inte där... Snälla hjälp mig nån

 

 

"Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att soundblaster.com kanske är nere just nu? Ibland är det självklara uppenbart, eller uppenbara självklart - whatever.

 

Med lite vild fantasi och variation når man istället: http://www.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp?langID=1

 

Såvitt jag vet finns inga XP-liveware ännu, men Win2k-versionen fungerar iaf utmärkt här...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Börjesson

Tack för hjälpen.... Men skrev jag att jag behövde drivrutiner då ?? Nej jag skrev att jag behövde LiveWare

 

 

"Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen.... Men skrev jag att jag behövde drivrutiner då ?? Nej jag skrev att jag behövde LiveWare

 

Rätta adressen är http://www.sblive.com som givetvis oxå ligger nere just nu. Kanske på grund av den stora anstormning av användare som måste antas regelbundet checka om den utlovade XP VERSIONEN !!! av Liveware har blivit släppt ännu !?! :-P

 

(citat: "mid to late october")

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Börjesson

Okej, men den är ju redan "tillverkad" så nånstans på webben bör den ju finnas... tänkte att nån kanske visste det och bad inte om dina kommentarer om att den inte har släppts än, det kunde jag räkna ut själv... Win2k drivisarna funkar men på min port för front högtalarna så funkar bara v-högtalare =( Så jag måste köra med 4 högtalare och köra hörlurarna/högtalarna på rear och till det behöver jag Liveware....

 

 

"Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skrev jag att jag behövde drivrutiner då ?? Nej jag skrev att jag behövde LiveWare

 

Om du inte varit så urbota lat utan KOLLAT länken jag gav dig så hade du sett att LiveWare räknas till drivrutinerna och FANNS där. Dessutom funkar som sagt Liveware för win2k även till XP...

 

Ohyfs är ett dåligt tack grabben!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Börjesson

Då kan jag ju ta och berätta för dig att Win2ks Liveware funkar inte till XP... Tror du inte jag redan testat det, tack för du försöker hjälpa till men du löser tyvärr inga problem, räcker det lr ska jag buga och bocka också =P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta och testa lite till, för nu är det så att W2k´s Liveware funkar hos mig och andra jag känner som har XP. Det finns _vissa_ som har problem, och det finns mer eller mindre krångliga sätt att fixa dom. Men det var ju inte det du frågade efter;)

 

Jag har även tagit ner den 67 megabyte stora Liveware för XP (filnamn SB51.exe). Denna är en beta som har läckt ut och sidorna man fick den från funkar inte längre, så det gäller för dig att hålla koll på siter typ:

http://www.neowin.net eller http://www.ibelite.com/

där betasaker hamnar först.

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-10-23 23:29:36 av Athlonman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Börjesson

När jag installerar Liveware för 2k så får jag upp felmedelande om att det inte finns nått ljudkort i datorn så fort jag gör nått med ljud... Fast ljuden funkar =) Lite halvskumt, har nog testat och installerat om livewaren minst 10 gånger har till och med installerat om XPn... Hade iofs lite problem i 2k med men inte som i Xp, men men det kan ju vara mitt ljudkort det är fel på men skitsamm för nu byter jag till mitt gamla Turtle Beach kort och lägger undan live kortet tills jag får tag i nån ny liveware...

 

"Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid fått liveware win2k att fungera under winxp ända sedan xp b2 - iofs med en något udda workaround:

 

1) rensa allt, bort med ljudkortet ur enhetshanteraren och starta om.

 

2) installera liveware för win2k och boota om.

 

3) kortet bör fungera, men audiohq och andra livewarespecifika funktioner tenderar att bråka.

 

4) installera de rena DRIVERS som finns för win2k ovanpå liveware, boota om.

 

5) upprepa installationen av liveware - skippa creative launcher-skräpet förstås, boota om.. klart.. krångligt, men har hittills inte falerat.

 

Jag är förstås inte ofelbar - tyckte bara det var fånigt att du anmärkte på att liveware inte fanns i länken jag gav dig, när de så uppenbart gjorde det ;p

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Och experiment med Deathware som främst är avsedda för W2k i XP bör man undvika om man är mån om systemstabiliteten, ja!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har med "avsedd för w2k" att göra - utan med med "deathware" som sig =]

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...