Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ctrl+klick för att öppna länkar i nya flikar


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jag brukar ofta hålla ner (vänster) Ctrl när jag klickar på en länk, ex. en produkt, för att få upp den produkten i en ny flik.

Det fungerar på de flesta siter. Ex. Biltema.

För (ex.) Clas Ohlson fungerar det också så att jag får en ny flik men även "huvudsidan" växlar till att visa det man klickade på.

För (ex.) Jula får man inte upp någon ny flik utan det är "huvudsidan" som växlar till produkten.

 

Finns annat kommando för detta, där man mer tvingar fram funktionen?

Någon inställning kanske men det fungerar ju bra på en del siter?

 

Använder Vivaldi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut om du högerklickar på länkarna, någon skillnad mellan sidorna?

Jag funderade på om det man tror är en länk på Jula inte är en länk utan en aktivering av ett Javascript som byter innehållet på (delar av) sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolstuff brukade ha problem med att man inte kunde kontroll-klicka hur som helst. Men dom designade om sin sida förra veckan och nu fungerar det.

 

Jag kollade lite på koden på Clas hemsida och dom har väldigt många javascript som triggar på att man klickar på en länk. Bland annat samla in statistik och om jag tolkar rätt, visa laddningsindikator osv. Så det kan mycket väl vara att med så många script så tappar dom bort sig lite när man kontroll-klickar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev Cecilia:

Då är det länkar i alla fall. Fungerar det om du väljer att öppna i ny flik via menyn?

Ja, det fungerar bra.

Har testat ett par tillägg men de "tar" inte på jula.se.

"Gester" fungerar inte heller. Eller jo gester i sig fungerar men det blir ändå inte en ny bakgrundsflik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

För (ex.) Clas Ohlson fungerar det också så att jag får en ny flik men även "huvudsidan" växlar till att visa det man klickade på.

För (ex.) Jula får man inte upp någon ny flik utan det är "huvudsidan" som växlar till produkten.

*edit* vi postade samtidigt, så jag ser att du funnit lösningen :)

Själv klickar jag på länkar som jag vill ska öppnas i en ny tab i bakgrunden med scrollninghjulet (som är satt som dubbelklick) för att öppna en ny tab i bakgrunden. Det funkar som det är tänkt i princip överall, så även påi Jula . Fast även ctrl+klick på länken fungerar för mig på Jula, men kör jag ctrl+klick på Clas Ohlson så blir det som du beskriver det att huvudsidan ändras till produktens sida också. Men kör jag med mittenknappen så ändras inte huvudsidan utan jag får länken i en bakgrundstab som det är tänkt...

Redigerad av Hakinger
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...