Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook.live.com vill öppna e-post-länkar


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Cluster,

Rekommendera Poster

Fick ett meddelande i stil med att webbläsaren stödjer outlook.com så jag klickade på "Testa nu" varvid denna ruta dök upp. Vad innebär det konkret? Kommer det bli mindre segt att läsa e-posten?

 

outlook.png.9734742434cc14c1794dbce64311f2c2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du Google Chrome? Jag brukar logga in på min outlook.com-adress från Firefox men när jag nu testade att logga in från Chrome fick jag INTE ett sådant meddelande som du får. Jag får upp outlook.live.com/owa/, klickar på Logga in-rutan och får upp

1405840807_LoggainhotmailviaChrome.png.55c0c3fe2ce7068e3146afc50085e499.png

Tror inte Chrome kan påverka hur snabbt det går att läsa e-posten. Det är nog man själv som avgör det. Jag har inte några problem med att öppna länkar i något mejl och får då inte det meddelande du får, i alla fall inte när jag läser min e-post i Firefox. Jag har inte provat att logga in på hotmailkontot via Chrome än och drar mig litet för att använda den snokwebbläsaren när det gäller min e-post. Det är dock möjligt att Chrome har börjat skicka ett sådant meddelande när man klickar på en länk i ett mejl. För dig är det väl bara att klicka på Tillåt för klickar du på Blockera lär du inte kunna klicka på länkar och förvänta dig att de ska gå att öppna. 

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Använder du Google Chrome?

Jepp. Har inte sett det förut vad jag minns, det verkar vara nåt nytt. Kanske är det totalt harmlöst, men man kan ju undra varför programmet vill öppna länkar som finns i min e-post. Om det är det som avses, vilket jag tolkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
2 minuter sedan, skrev Tomas E:

[...] men man kan ju undra varför programmet vill öppna länkar som finns i min e-post. Om det är det som avses, vilket jag tolkar det som.

Nej då tolkar du tokigt :)

 

Det är för att epostlänkar (länkar till epostadresser), t.ex. de på denna sida https://idgsverige.se/2.38511/kontakt/#kontakt-idg-sverige ska öppnas i outlook.com i din webbläsare (på samma sätt som ett "vanligt" epostprogram).

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Cluster:

Nej då tolkar du tokigt :)

 

Det är för att epostlänkar (länkar till epostadresser), t.ex. de på denna sida https://idgsverige.se/2.38511/kontakt/#kontakt-idg-sverige ska öppnas i outlook.com i din webbläsare (på samma sätt som ett "vanligt" epostprogram).

Fast det har ju outlook alltid gjort vad jag minns. Såvida det inte blivit avstängt i och med att jag rensat cache mm. Får kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Tomas E:

Fast det har ju outlook alltid gjort vad jag minns.

Windowsprogrammet Outlook har alltid kunnat göra det ja.

Webbapplikationen Outlook.com i din webbläsare har inte alltid kunnat det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cluster:

Windowsprogrammet Outlook har alltid kunnat göra det ja.

Webbapplikationen Outlook.com i din webbläsare har inte alltid kunnat det.

Okej, kanske inte alltid. Men i alla fall de senaste åren eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...