Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera DVDinnehåll(funktion) till annan DVD fungerar ej fullt ut


Klippan
 Share

Go to solution Solved by X-Men,

Rekommendera Poster

Jag kör fortfarande W7 för jag gillar det. Hittills har jag kört 32-bitars. Nu skulle jag pröva med 64-bitars. Jag har en DVD med W7 PRO 64-bitars att använda, (jag tror den härstammar från då man kunde ladda ner denna (legalt) från nätet någonstans). Jag har en OEM PC med grundinstallation av W7 Pro och jag har provat att installera om den med denna 64-bitars och det går bra, även aktiveringen fungerar.

 

Eftersom jag bara har en skiva med 64-bitars Windows Pro så tänkte jag göra en säkerhetskopia av den. Och jag kan inte få det att fungera fullt ut. D v s alla filer verkar vara med, inga problem rapporteras, men den blir inte startbar. Så om jag sätter in den i PC:n så ignoreras den vid uppstart och PC:n startar från hårddisken. Om PC:n sedan är startad och jag går in på PC:n/DVD:n och trycker på setup-filen där så går installationsprogrammet igång och det ser normalt ut. (Det får jag då avbryta sen men det verkar fungera alltså).

 

Jag har prövat de två alternativ till kopiering som finns i W7, ingen skillnad mellan dem.

 

Mitt original (som alltså även den är en "egen" kopia av den nedladdningsbara filen) fungerar att starta installationer på de PC:n jag testat (jag har testat flera för att se om det är problem med DVD-läsaren eller BIOS eller något) och den skivan "upptäcks" vid alla uppstarter, och frågan kommer " Vill du starta på skivan, tryck på en tangent" osv.

 

Så min fråga är vad är det som skiljer på mina försök till kopiering från mitt original?
Hur har den person gjort som kopierade den ursprungligen?

 

Jag har försökt se om det finns några dolda filer på originalet som inte kommit med men hittar inga heller.

 

Vet någon om något program som kopierar "bit för bit", kanske det skulle fungera utan att mellanlagra?

(Jag har en PC med både en läsare och en brännare i).

 

Tips mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Använd ett tredjepartsprogram för bränning. 
Det du gör först med brännarprogrammet är att skapa en avbild (ISO eller IMG) som du sparar på disken i din dator.

När det är klart öppnar du avbilden med brännarprogrammet och bränner en skiva med hjälp av den.

 

Ett kostnadsfritt program som fixar detta är Ashampoo Burning Studio.

 

https://www.ashampoo.com/sv/sek/psr/7110/braenning/burning-studio-free

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev X-Men:

att skapa en avbild (ISO eller IMG) som du sparar på disken i din dator.

Den avbildsfilen kan man även lägga in på ett USB-minne ex. m.h.a Rufus eller balenaEtcher så slipper man bränna en skiva.

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...