Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 10 hittar inte skrivaren HP LaserJet 1018 USB


sabelstrom
 Share

Go to solution Solved by sabelstrom,

Rekommendera Poster

Får inte igång en äldre skrivare (HP Laserjet 1018) via USB på frugans Windows 10 S laptop (Acer Aspire 1 A111-31-C8WM).

Har googlat utan att hitta fungerande svar. Hittar skrivaren under Bluetooth och andra enheter / Andra enheter.

Men den finns ej under Skrivare och skannrar.

Trycker jag på lägg till skrivare så kommer den inte fram, har dock kommit fram någon gång men krävt WPS kod som jag inte hittar någon stans, udda när den är kopplad via USB.

Inga drivrutiner finns på HPs hemsida, bara ett hjälpprogram, men det programmet säger att jag inte är admin så kan inte köra det, oxå märkligt då det bara finns en profil.

Någon som har erfarenhet eller tips kring detta?

Redigerad av sabelstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev sabelstrom:

nga drivrutiner finns på HPs hemsida, bara ett hjälpprogram, men det programmet säger att jag inte är admin så kan inte köra det, oxå märkligt då det bara finns en profil.

Högerklicka på programfilen och välj att köra som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Cecilia:

Högerklicka på programfilen och välj att köra som administratör.

Hjälper inte, när programmet startat står det Du måste ha administrationsbehörighet för att använda det här verktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 S är ju lite speciellt med sin ökade säkerhet. Är det inte så att man egentligen bara kan ha program som kommer från Windows Store och inte installera program som man har laddat ner på internet?

 

Kanske det där programmet behöver startas i kompatibilitetsläge eftersom det är gammalt. Högerklicka på programfilen och välj Egenskaper.  Pröva med att välja ett äldre Windows på fliken Kompatibilitet (där går också att välja att det ska köras som administratör alltid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 i S-läge är en version av Windows 10 som är anpassad för säkerhet och prestanda samtidigt som den ger den välbekanta Windows-upplevelsen. För att öka säkerheten tillåter den endast program från Microsoft Store och kräver Microsoft Edge för säker surfning.

 

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-i-s-läge-vanliga-frågor-851057d6-1ee9-b9e5-c30b-93baebeebc85

 

Läs gärna speciellt,

Hur går jag ur S-Läget och hur återgår jag till S-Läget, har aldrig testat detta, så jag vet inte vad som händer konkret när man går ur S-läget?

 

Kolla om du har någon nytta av informationen i denna länk?

https://support.hp.com/se-sv/document/c01829659

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått ur S läge då det var ett tidigare program som behövde detta, frugan använder dator när hon pluggar.

 

Hjälpte tyvärr inte att köra det med kompatibilitet för en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...