Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk inloggning Skype?


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Sedan någon vecka fungerar inte automatisk inloggning längre och jag hittar ingen inställning för detta?

"Vanliga" Skype för Windows.

I Skype för Linux fungerar automatisk inloggning. (Samma konto)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde Skype senast igår och då fungerade det förträffligt. Har du råkat klicka i möjlighet till dubbla konton? Om du gjort det så är det kanske inte möjligt att autoinlogga?

 

Jag får något meddelande om att prova byta konto för att se alla kontakter, men jag har bara ett konto så jag har aldrig provat den funktionen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att inloggning fungerar automatiskt om jag avslutar Skype och startar igen.

Det tycks då vara när jag har loggat(s) ut från Windows och loggar in igen, för att därefter starta Skype.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

För kännedom så avslutar Microsoft Skype under hösten och övergår till en version av Teams

Källa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

För kännedom så avslutar Microsoft Skype under hösten och övergår till en version av Teams

Vad jag har läst kommer Teams att ersätta Skype i Windows 11 men Skype kommer att finnas kvar och kommer att gå att ladda ner gratis i Microsoft Store. Skype för privat personer kommer alltså inte att avslutas.

Däremot abslutade Microsoft "Skype for business online" 31 juli. Detta har inget med Skype för privat användare att göra.

 

Redigerad av vertpre
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-26 13:46, skrev Mikael63:

Det tycks då vara när jag har loggat(s) ut från Windows och loggar in igen, för att därefter starta Skype.

Ja, så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...