Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spel-PC i måålnet?


.M
 Share

Rekommendera Poster

Någon som provat något liknande det som beskrivs i denna artikel. Skapa en virtuell dator i molnet och använda den som spel-dator? Jag är lite sugen på att prova, då det kanske skulle ge möjlighet att kunna spela lite mer krävande spel utan att jag behöver bygga ny dator.

 

https://medium.com/azure-cloud/a-killer-guide-for-cloud-gaming-on-azure-march-2020-1aa56d13fba3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stadia från Google.  Använder jag just slippa skaffa Xbox , sp5 osv 

 

Går spela med mobilen, pada. Chromecast * in bygg i mibox

* Chromecast från Google av nya sort 

"Går köra wi-fi."   Jag kör fastkabel via mibox Stadia app 

Spel kontroll gärna sp 4 

Finns rätt bra spel 

 

 

 

 

 

SmartSelect_20210825-205628_One UI Home.jpg

SmartSelect_20210825-210657_Stadia.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då måste jag köpa alla spel på nytt, med en pc I molnet så kan jag installera alla spel jag redan har. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite svårt att greppa prisbilden. Vad innebär egentligen "Free"?

Är alla tjänster gratis i ett år + att man får $200 att köpa andra tjänster för under 30 dagar?

(vilka då andra, om alla redan är gratis?)

 

shells.com är en annan molntjänst men kanske inte direkt riktat till spel då. Lite tydligare prisbild där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa molntjänster drar in mycket pengar på att prissättningen är "luddig", fått höra historier om företag som betalar många miljoner mer än nödvändigt just för att man inte förstått prissättningen. 

 

Men jag tänkte följa det andra prisexempel som gavs, cirka 9 eurocent per timme + pris för hårddiskutrymme. Ganska dyrt, men kan vara lattjo att labba med. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...