Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fristående förvaringssystem


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Oljetanken har åkt ut och pannrummet håller på att färdigställas till att fungera som förråd. Jag kommer att behöva ett fristående hyllsystem där jag kan ha hyllor på båda sidorna. Tänk livsmedelsbutik med sina skepp (jo, de heter så).

När det gäller förvaring av typ skenor och konsoler så finns det ju ett välkänt företag, som heter likadant som ett företag som levererar elektronikutrustning, och det ligger närmast till hands.

Tänkte dock sondera terrängen lite, vilka alternativ som kan tänkas finnas?

IKEA har "bara" skenor för väggmontage, vad jag kan se.

Det är bara skenor och konsoler jag behöver. Hyllplanen kan jag tillverka av annat. Det får inte finnas stolpar i framkant om inte avståndet mellan dessa går att variera. Jag avser att ställa in förvaringslådor av en viss storlek och det brukar sällan stämma att avstånd mellan stolpar motsvarar exakt en eller två sådana förvaringslådor i storlek. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå det här med att det finns få fristående system så kan jag tipsa om som vi har i en dubbelsidig garderob/förvaring och det är en balk/kraftig regel uppsatt mot taket som de två bärlisterna sitter på (en på vardera sidan), och som sen hängskenorna hänger på, och dessutom finns en regel längs golvet som nedersta delen av hängskenorna stödjer sig mot. Det är från den där tillverkaren du nämner.

Redigerad av Cecilia
stavfel
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, bra!

Jag har tänkt tanken att använda två vanliga skenor som man skruvar ihop med varandra, kanske med en träkloss mellan för att de inte ska hamna omlott. Hängskenorna hade jag räknat bort men nu kom dessa att kunna bli aktuell.

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett pannrum där ca 4-5 kvm kan fungera som förråd. Förvaringslådorna är ca 50x40 cm.

Alltså inte en lagerhall med plats för pallställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara pallsystem utan det också hyllor och annat som behövs på ett lager,

det väl hyllor du ville ha, och det har dom flesta kanske inte alla

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...