Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ms Authenticator på ny lur


.M
 Share

Go to solution Solved by Monshi,

Rekommendera Poster

Skaffat ny lur, Authenticator appen är installerad, lösenordshanteringen i appen fungerar. Men när jag loggar på en Microsoft tjänst och den ber mig svara på frågan i appen så dyker inte frågan upp men om jag väljer logga in med lösen så får jag godkänna inloggning i appen. Så appen reagerar på anrop, men jag kan inte logga in lösenordslöst längre. 

 

Någon som vet hur jag ställer in att appen är flyttad till ny lur? 

Redigerad av .M
Stavning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen loggat in lösenordslöst tidigare. Vilken MS-tjänst har det?

Om det är i mobilen du loggar in ”lösenordslöst” så är det kanske snarare så att lösenordet tidigare (i gamla mobilen)varit sparat i appen tänker jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på hur man tar en skärmbild, men anger e-post, klicka nästa och då säger den att jag ska svara i Authenticator eller så får jag välja en länk för att mata in lösenord. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Alltid krångligt med 2FA och byte av telefon.

har du satt upp att dina koder ska säkerhetskopieras?

https://www.howtogeek.com/682273/how-to-move-microsoft-authenticator-to-a-new-phone/

 

Om inte tror jag nästan att du måste logga in på MS (den tjänst du använder appen för) och göra en ny koppling mot din app. Dock kanske ett moment 22 här, har du än kvar din gamla telefon eller har du backup-koder du kan använda för att logga in? Eller har du redan gjort detta förresten.

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...