Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver tips om gratis screen capture program. Corel video Studio 2021 klarar inte av spela in i full skärm läge.


AK-61
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Corel Video Studio 2021, klarar av att spela in min flygsimulator X-plane i Windows fönster läge, men inte i fullskärms läge. Det blir bara en still bild under hela inspelningstiden.

Jag har Nvidia Geforce Experience på datorn och det fungerar men då är problemet att kontrollknapparna syns och är i vägen så jag ser inte vad jag håller på med,

Jag har provat  Wondershare Demo Creator och det fungerar men det kostar runt 40 US dollar. Har testat nåt som heter OBS Studio och det passar inte mig heller.

Eftersom jag redan har Corel Video Studio 2021 som jag använt i många år tycker jag det känns onödigt att köpa ytterligare ett program.  Jag kan editera I Corel Video Studio 2021,

men behöver tips om ett gratis program för Screen Capture!

 

Mvh!

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för tipsen och den inbyggda verkar inte finnas. Måste tydligen ladda ned den för inget händer när jag  Win + X.

Ifun fungerar!

Jag fick en del tips på X-Plane forum också så jag tror jag hittar något som passar mig.

 

Alf

Redigerad av AK-61
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick anledning att testa detta, jag ville spela in vad som händer när jag startar ett visst program.

Win+G öppnar "Xbox" och där kan man spela in genom att klicka på inspelningsknappen eller genom att använda Win+Alt+R och det fungerar i sig men då spelas bara aktivt programfönster in.

 

iFun kunde spela in hela skrivbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...