Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTML editor


Vattentornet
 Share

Go to solution Solved by Vattentornet,

Rekommendera Poster

Om webbsidorna ska ligga på ett webbhotell kanske webbhotellet har så du kan installera Wordpress för skapande av sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har möjlighet att använda mig av ett Wordpresskonto som jag har. Vet inte om det fungerar att lägga in en htmlfil där. Jag ska lägga till en bild i en indexfil. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom webbsidor blivit väldigt komplexa, oftast har man programlogik, dom ska vara handikappanpassade, mobilanpassade osv så märks bristerna i wysivyg väldigt tydligt. Det blir helt enkelt inte bra resultat.

 

Men om du ska lägga till en bild, så skulle jag istället föreslå att du ber om hjälp med den specifika delen. För wordpress så har du antagligen två möjligheter, innehåll eller ändring i mall. Så först får du klura på om bilden skall ligga i ett innehåll eller i en mall. Är det innehåll så logga på gränssnittet och använd editorn som är inbyggd i wordpress.

 

Är det i mallen, då är det lite mer jobb, då får vi klura på vilken fil det är, antagligen en php-fil, om det är förstasidan så tror jag att wordpress editorn kommer berätta vilken mall som är aktuell (jag har inte använt wordpress sen 2007 så mitt minne är lite rostigt), leta upp filen som är den aktuella mallen, redigera den, kom ihåg att ladda upp bilden till servern.

 

Och här visas också risken med en wysivyg editor, en sådan editor kan oavsiktligt ändra koden i sidan så om det är en mall till wordpress så kan hela siten sluta fungera pga hur editorn beter sig.

Redigerad av .M
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack alla! Jag får nog försöka mig på att få in min bild direkt i htmlfilen eller strunta i den helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...