Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan gå fel om man använder en USB förlängningskabel till videokameran?


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

I bruksanvisningen till min videokamera står det att man inte ska använda en förlängningskabel. Nån som vet varför? Den medföljande sladden är så kort att jag måste lägga videokameran på datorn för att kunna koppla ihop dem. Annars är den i vägen på skrivbordet, och lätt att stöta till så den åker i golvet (har dock inte hänt som tur är).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat och VET att det går fel?

Alla skarvar och varje centimeter av kabel innebär en viss förlust av signalstyrka. Enda risken du rimligen tar är att det helt enkelt inte fungerar.

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bra veta vad är video kamera 

Vilken port som används 

Ska du  bara överföra film.

Ska du bara se på film.

Ska du visa inspelad film på större skärm .

I många fall.  Vill tillverkande att köpa deras dyra produkter.. M.m 

 

Att för länga två kablar med varandra kan bli singnal förlust

Att använda länge kabel från bra tillverkare . Brukar  inte vara några problem 

 

 

 

Redigerad av Stafstaf
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Monshi:

har du testat och VET att det går fel?

Alla skarvar och varje centimeter av kabel innebär en viss förlust av signalstyrka. Enda risken du rimligen tar är att det helt enkelt inte fungerar.

 

Eftersom det står att man inte ska göra det så har jag inte gjort det. Skulle kameran paja så får jag ju inte nån ny på garanti. Jag testar aldrig saker om det står nåt annat i bruksanvisningen, i alla fall inte utan att rådfråga andra. Men detta kanske bara gäller för amerikanska köpare* och därför följer med i samtliga språk.

 

*Som kan stämma företag för vad som helst i princip, om det inte uttryckligen står att man inte får göra si eller så. "Jaså sa amerikanen, får man inte stoppa in sladden i munnen när andra änden sitter i vägguttaget? Det stod det inte något om i bruksanvisningen. Nu har jag fått allvarliga elskador. Hit med pengarna!" Typ, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...