Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att ändra till Hög prestanda i win 10


rammega
 Share

Rekommendera Poster

Det verkar vara en gammal dator utifrån vad det är för processor så det kanske inte går att få hög prestanda.

 

Men beskriv gärna vad du gör och vad som händer sen med många detaljer, så exakt det bara går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den är gammal och duger till kontorsmaskin. Tänkte att den kunde springa lite fortare.

Under avanserat  inställningar energialternativ ändrar jag till Hög prestanda sparar och öppnar igen men där sker ingen ändring. Utam den går tillbaka till Ballanserad.     

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte igen något om hög prestanda eller balanserad, fast det låter bekant. Kan du bifoga en skärmbild?

 

Något som kanske kan hjälpa är att söka i datorn efter Prestandaalternativ och där välja att justera för bästa prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Energialternativ/flera energi inställningar/ändra schemainställningar/ ändra avancerade inställningar

Kanske kan få dig på rätt spår. jag sitter inte på den äldre datorn nu. men båda tuffar i win 10 så det borde se lika ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säkert att man har Schemat som kallas för Hög prestanda synligt.

 

Här ligger det i min Windows 10.

Först till energialternativ enligt bild.

 

sshot-243.png.7e32f4c48d88a99ecb8e58e7567c200c.png

 

Sedan måste jag visa/fälla ut ytterligare scheman.

 

sshot-244.png.b20c463719bf1a24112a02473945e297.png

 

Men bara för att det finns ett alternativ att använda, är det inte säkert att något blir bättre, det beror ju på om det finns något att förbättra.

Som du själv säger...

 

3 timmar sedan, skrev rammega:

Jo den är gammal och duger till kontorsmaskin

Tolkar jag som att den går att skriva med, kanske lite lätt surfa på nätet med, men inget mer.

Då blir det också svårt att kräma ur något som kanske inte finns.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Sedan måste jag visa/fälla ut ytterligare scheman.

I den här datorn finns det inget "Hög prestanda"-schema men när du nu visade det så kom jag på att det fanns i den förra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det va rätt Cecilia. Det fanns en flik som jag inte såg. Nu springer gamla häcken i Hög prestanda.

tack

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...