Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Classic Shell


coltnavy
 Share

Rekommendera Poster

Vid en uppdatering av Windows 10

så slutade Classic Shell att fungera..Har ominstallerat programmet men det funkar inte längre  Någon mer som har haft samma erfarenhet. Finns det något motsvarande program att ersättning det med?

 

Mvh Th

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-13 16:38, skrev coltnavy:

Finns det något motsvarande program att ersättning det med?

Classic Shell har ersatts av Open Shell. Kör det i Windows 10 och tycker det fungerar utmärkt. Har dock inte provat det i senaste versionen av Windows 10.

Redigerad av Automan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat Open Shell men det funkar inte. Det var nog den senaste Windows 10 uppdateringen som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken, i sammanhanget.

Jag kan förstå att man vill ändra startmenyn men när, eller kanske snarare hur ofta, används startmenyn?

Alltså i den bemärkelsen att man behöver se den och välja menyposter?

 

Jag använder i princip aldrig startmenyn att "bläddra" från. Varken i Windows eller i Linux.

Jag har i aktivitetsfältet/panelen låst de få program jag brukar starta. Andra program startas genom dubbelklick på den fil jag vill öppna. Om jag behöver något program trycker jag på Windowstangenten (även i Linux) och skriver det jag vill starta och trycker Enter för att starta. Jag behöver då inte se hur snygg eller hur ful startmenyn är.

Visst, det ska jag erkänna, jag brukar då och då byta tema i Linux och då påverkas även utseendet på menyn. Men det saknar ju praktisk betydelse, egentligen.

 

just nu:

image.png.da750b860d6618241df7ca6cbbd51444.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev coltnavy:

Provat Open Shell men det funkar inte. Det var nog den senaste Windows 10 uppdateringen som ställer till det.

Jag har tidigare nämnt att Classic Shell fungerar i den senaste versionen av Windows 10.

Här är en bild som visar detta.

 

Classic_Shell.jpg.f47c06f8e37c7cbe5a2098f3e02afccc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Lite nyfiken, i sammanhanget.

Jag kan förstå att man vill ändra startmenyn men när, eller kanske snarare hur ofta, används startmenyn?

 

Jag använder Startmenyn jämt.

Några genvägar har jag i Aktivitetsfältet och några på Skrivbordet. Men i huvudsak använder jag Startmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...