Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ödesdiger felstavning


dosman
 Share

Rekommendera Poster

I tråden: eforum.idg.se/topic/364199-begriper-mig-ej-p%C3%A5-mitt-nya-4g-usb-modem beskriver jag ett 4G-modem som inte verkar fungera. Därför skickade jag tillbaka modemet! En vecka senare kom paketet tillbaka! Oöppnat och i exakt samma skick som när jag lämnade in det hos OKQ8 här på orten. När jag första gången mottog paketet stod det följande som avsändare:

 

Comviq
c/o Ingram Micro Mobility
Vevgatan 18
504 09 BOR S

 

I går tänkte jag: "Finns det någon stad/ort som heter BOR? 'S':et hade jag tolkat som Sverige. Jag googlade i går på "Vevgatan 18 i BOR" och fick följande första träff: "Ingram Micro Nordic Logistics AB - Vevgatan 18, Borås | hitta.se" Nu vet jag varför paketet kom i retur... Det ska ju vara BORÅS... Där gick 48 kr i fraktkostnad till spillo! Tänk vilken makt en utebliven bokstav kan ha... (Trots fadäsen har jag nu betalat fakturan för 4G-modemet - 447,50 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett klassiskt fall av när posten valt att gå på postnr eller postort. Tror de gör olika här. Som lekman vill jag påstå att postnr är "viktigare" men vet inte hur det ligger till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns faktiskt en liten liten ort som heter Bor. Ligger i Örebro län. 

 

Men tycker att postnord borde klara det ändå. Men postnord är postnord. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Jo, det finns faktiskt en liten liten ort som heter Bor. Ligger i Örebro län. 

 

Men tycker att postnord borde klara det ändå. Men postnord är postnord. 

Bor ligger också söder om Jönköping ca 10 mil. Paketet borde dock ha sorterats efter postnumret och gått till Borås och postpersonalen borde ha känt till Comviq i Borås. Sorteringsmaskinerna borde ha sorterar ju i första hand efter postnumret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paket borde ha sorteras efter postnr och adress, då kommer orten med automatisk på slutet. Och visst är det så att det finns flera orter i landet med samma namn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...