Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows email- var hittar programmet 1000 email trots att de är borttagna?


Akkis
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

jag har Telia email konto sedan många år. Kör W10 senaste version och Outlook 365. Alla email är antingen raderade eller sparade i undermappar i Outlook, normalt ligger i Inkorgen bara dagens mail. Öppnar jag Windows mail och lägger till adressen hittar den ca 1000 email- men varifrån. Telia webmail är också rensad ( max 200MB). Tar jag bort samtliga email i W10 mailen kommer de tillbaka....

 

Fattar ingenting av detta.

 

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kosntigt men när du skriver att de är raderade så är de väl "bara" flyttade till papperskorgen? Har du tömt den?

Har du även tömt ev. mappar med skräppost?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att jag tömt  även Borttaget mappen och alla mappar visar 0. Det går dock att Ångra åtgärdena så någonstans ligger väl all epost ändå? Windows papperskorgen är också tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag får inte rätt på det här problemet. Det snurrar drygt 1000 mail trots städning av Windows mail- jag tänker nu avinstallera Windows mail men blir inte klok på hur, verkar inte gå så enkelt. En annan åtgärd är att deleta kontona men försvinner kontoinställningarna då även i Outlook 365?

 

Tacksam för råd

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, aldrig skapat ett alias. Vad är det?

Totalt är Outlook pst på 2,8 GB, antalet mappar får jag inte fram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-07 09:40, skrev Akkis:

Jag menar att jag tömt  även Borttaget mappen och alla mappar visar 0. Det går dock att Ångra åtgärdena så någonstans ligger väl all epost ändå?

Ja, så bör det ju vara. Kanske tas bort slutgiltigt efter en viss tid typ en månad.

 

Vad står det för IMAP-server i kontoinställningarna i E-postappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett POP-konto- när jag försökte ställa om till IMAP konto för ett tag sedan blev allt jättekrångligt, minns dock inte längre exakt vad.

Det jag nu undrar är om jag vågar ta bort kontot från E-post appen i  Windows ( Windows Mail) utan att det försvinner som konto i Outlook 365?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar E-post-appen i Windows 10 när du skriver Windows Mail och inte Windows Live Mail som las ner för några år sen.

https://www.microsoft.com/sv-se/p/e-post-och-kalender/9wzdncrfhvqm

 

Ska man ändra från POP till IMAP måste man ta bort kontot och sen lägga till det igen (om de inte har ändrat vad som går att göra på senare tid).

 

Det vore konstigt om ändringar i appen påverkar Outlook men du bör förstås alltid ha en backup av mejl och inställningar i Outlook.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det menar jag.

IMAP är inget för mig.

Jag gör en systembackup (image) och sedan deletar jag Epostappen.

Tack Cecilia

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...