Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta Adobe Premier Elements och Adobe Photoshop till ny dator


Lasse J
 Share

Go to solution Solved by Lasse J,

Rekommendera Poster

Jag har köpt ny dator och behöver installera både Adobe Premier Elements och Adobe Photoshop Elements.
Båda programmen finns på min gamla dator som pajat och inte går att starta.
Jag har serienumret på Premier Elements 11 men hittar inte numret på Photoshop 11.
Jag kan givetvis köpa programmen på nytt men det verkar slöseri. 
Till saken hör aven att jag fått teckna nytt konto hos Adobe eftersom det gamla med @tele2 inte finns längre (Tele2 har slutat med e-post).

Finns några tips? Adobes digitala support är inte till hjälp i mitt fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din gamla dator har "Pajat", betyder det att den inte går att starta. Är det Windows som inte vill starta, eller är det hårddisken som inte vill fungera längre?

 

Är det bara Windows som inte vill starta, så finns det lösningar för dina bildprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en 7 år gammal ACER laptop där strömbrytaren lossnat (plast) och ligger lös under övre delen av chassit. Jag har kollat om det går att fixa, men svaret är att man då får skicka den till Holland vilket lär bli dyrt. I övrigt funkade den men var seg. Så det var nog dags att köpa nytt.
Med radergummi + tandpetare kan jag ibland pilla igång den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Lasse J:

Det är en 7 år gammal ACER laptop där strömbrytaren lossnat (plast) och ligger lös under övre delen av chassit. Jag har kollat om det går att fixa, men svaret är att man då får skicka den till Holland vilket lär bli dyrt. I övrigt funkade den men var seg. Så det var nog dags att köpa nytt.
Med radergummi + tandpetare kan jag ibland pilla igång den.

 

Vilken liten lokal pc-tekniker som helst borde kunna lösa det för några hundralappar. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det en ny bärbar eller en stationär?

 

Tanken är att om hårddisken på din gamla är intakt, så kan du fortfarande använda den för att fortsätta köra dina fotoprogram utan problem, så kör jag med mina fotoprogram, fungerar utmärkt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har en licens, om du inte har installationsfiler osv så har du ett problem. Att flytta installerade program mellan dator gör man inte helt enkelt.

Om du nu kan få igång din gamla dator kanske kanske du kan leta reda på uppgifter i programmen men jag antar att med så gammal dator kan det finnas risk att även versionerna av programmen är relativt gamla och kanske att licensen du har på den datorn helt enkelt inte gäller för de senaste versionerna.

Mina antagande, det jag vet är att man flyttar inte installerade program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev Lasse J:

Till saken hör aven att jag fått teckna nytt konto hos Adobe eftersom det gamla med @tele2 inte finns längre (Tele2 har slutat med e-post).

Men går det inte att logga in på det gamla kontot ändå?

Normalt skriver man ju bara in mejladress och lösenord eftersom det inte görs någon koll att mejladressen fungerar. Däremot blir det ju problem om man har glömt lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du valt att börja prenumerera på programmen istället, då slipper du flera problem och har alltid senaste versionen också. 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev Laso:

Kul att du valt att börja prenumerera på programmen istället, då slipper du flera problem och har alltid senaste versionen också. 👍

Köpt ger inte samma fördelar med uppdateringar som prenumeration. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...