Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dagens internetfynd - en underlig svensk e-butik


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Satt och slösurfade på nätet idag (som man nu gör 😉 ) och sökte med bildsök. Fick in en träff och tog upp sidan goteborgsaventyrscenter.se. Det lät väl hel svenskt inte sant? 🇸🇪 Men nä, inte riktigt... all text är på engelska, priserna är US dollar och ryska rubel. Och vad man än klickar på så kommer man till Aliexpress. Det finns ingen info om vem som driver sidan eller  vilket land de sitter i. Tyckte det var så skruvat så jag startar en tråd bara för att få veta vad det är... (Nä, jag tänker inte handla där).

 

Tillägg: Försökte få fram information och hamnade på sidan urlm.se. Där junde jag läsa följande: Goteborgsaventyrscenter är rankad 45 929 i Sverige. 'Göteborgs Äventyrs Center | Paintball, Femkamp, Folkrace, ATV.' OK, nu förstår jag bara "bahnhof"... 🤨🤔

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det är någon som har köpt en domän som någon har lämnat tillbaka och trott att domännamnet kan göra att fler kommer till webbplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, så kan det ju vara. Det skumma är ju att det inte finns någon information om ägare.

 

Edit: Jag menar det finns inga ägar/kontakt uppgifter på "hem sidan".

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev DePhaz:

Det skumma är ju att det inte finns någon information om ägare.

Som Internetstiftelsen skriver:

Citat

På grund av skyddet av personuppgifter döljs viss information vid en sökning. För innehavare som är privatpersoner/enskild firma visas inga kontaktuppgifter. Här kan du läsa mer om hur du begär att ta del av den information som döljs.

https://internetstiftelsen.se/sok-doman/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...