Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Teams-frågor om bakgrund


Lighthouse2
 Share

Go to solution Solved by Lighthouse2,

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Hej!  Ämnet rör en mix men valde lägga inlägget i detta ämne, men hoppas det går bra ändå.

 

Jag behöver använda Teams men är helt ny på det, men jag behöver få bakgrunden ändrad,  helst blurrad och/eller ändrad bakgrundsbild, och skulle uppskatta några svar och hjälp kring detta. Alternativet att ändra finns inte ens i menyn! Jag vet inte om det har att göra med VDI (som jag läst ska påverka?) eller vad det beror på.

 

Vad krävs för teknik och vilken laptop fungerar det annars med att skapa bakgrunder på under Teams-möten? Länka gärna.

 

Två frågor då -

-  Alternativ 2. Köpa nytt.  - Om jag skaffar en  iPad 10.2" (2020) med A12 Bionic processor.  Är den garanterat kompatibel med Teams att fungera med bakgrunder. Har du en och kan bekräfta? Finns det annars någon billigare surfplatta som det fungerar med?

- Vad kan jag annars göra med min tre år gamla laptop i5 för att få ev blurr i bakgrunden att fungera? Är det ens möjligt? Tredjeparts-app?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Lighthouse2
45 minuter sedan, skrev Cecilia:

Tack!  Verkar som samtliga teknik jag har är för gammalt. På laptopen och i Microsoft Store får jag inte ens upp alterantivet att hämta Teams-app utan måste använda webbläsaren. Och där stängs programmet ner efter den krävt att kontrollkoder skickas och bekräftas (inget lösenord sparas).  Kommer inte vidare, otroligt krångligt.

Lika krångel har det varit med två olika Android-mobiler som jag testat på (Android 11 och Android 7)

 

Fick tag på en bekant,  han har iPhone och bad honom att logga in via mig och testa, och det tog bara några sekunder att få igång allt inkl. ett möte, och där gick även bakgrundsbilder och blurr att ordnas. Så jag åker och köper en ny iPad, blir enklast för det fungerar varken via Android eller laptop. Tack!  

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...