Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det något annat spel forum?


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Jag trodde att jag redan hade skapat den här tråden men hittar den inte nu så det var nog bara en tanke...

 

I vart fall så lägger jag upp en enkel fråga här och det är: Finns det några bra forum för oss som spelar Sims 4? Forum, där spelare kan lägga upp bilder på vad man skapar, skriva lite vad man gör och så vidare...

 

Bakgrund: Jag har sedan 2009 varit medlem av ett forum vid namn Mod The Sims. Det var trevligt och lärorikt under mina år med TS2 och jag har också haft nytta och hjälp när jag spelat TS3. Men sedan kom TS4 ut på marknaden och efter några år med relativt bra expansioner så valde EA/Maxis att förvandla spelet till en kassako genom att hela tiden mata ut små värdelösa expansioner och andra paket som inte tillför spelet något alls. Men som folk ändå köper och när de då sett vad de lagt pengarna på så blir de besvikna och måste avreagera sig någonstans. Så varför inte på MTS? Många trådar har startats bara just därför att lufta sitt missnöje och en del har också försvunnit för att de spårat ut i politik, religion och annat off topic. Inga trådar rör sig förutom just dessa protest trådar.  Och "Challenges", för generation facebook kan ju inte själva bestämma hur de ska spela. Tråden med spelbilder är på det hela taget DÖD. Räknade lite snabbt och vid 13 av 25 trådar läser jag mitt alias. Ingen tycker det är värt att posta bilder längre och jag vägrar. Ingen bryr sig ju. Är inte beroende av att hela tiden matas med feedback men någon uppmärksamhet vill man ju ändå ha... Det är ju därför man gör sig besvär och postar! 

 

Så jag började söka efter ett nytt spel forum men hittade inget passande. Carl's sims 4 guide har ett forum men det verkar också tämligen dött. Kontaktade dem via e-post adressen på Youtube men fick aldrig något svar... EA har ett eget forum men det är (har jag erfarit) endast till för glada tillrop och sin dubbelmoral trogen vill de säkert inte se att man använder eget material (läs: mods, downloads CC eller vad ni kallar det). Jag känner inte till communityn och vet inte vilka platser det finns att mötas där ute. Jag varken har eller vill ha fejjan, tumblr, twitter eller annan modern "social media". Jag föredrar forum. Annars hade jag väl inte varit här... 

Cropped.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Uppdaterar lite här. Vi kan kalla tråden löst, tills vidare.

 

Situationen på MTS Sims 4 forum del har nu blivit så infekterad och giftig att besökare  bör använda skyddskläder vid besök. Ett par melemmar äger forumet och pratar skit i alla trådar oavsett ämnesbeskrivning. Moderatorerna och forumledarna bryr sig inte. Jag och en annan medlem har försökt att bringa ordning, att prata förstånd med kidsen (som kan vara i vilken ålder som helst) men trådarna stängs bara ner då och/eller raderas. Så mitt råd om någon där ute själv spelar eller känner någon Sims 4 spelare som vill bli medlem på MTS blir: Låt för guds skull bli!!  Stanna borta därifrån!

 

Jag valde trots bristande intresse från de ansvariga och trots en något avsomnad atmosfär att registrera mig på Carl & Pam's The Sims community (En del av Carl' The Sims4 guide). I reglerna står det klart och tydligt att man ska uppträda Trevligt och det känns tryggt.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-03 21:13, skrev Phenomen:

joina Fallout76 istället

 

Man kan bygga hus bland annat, om man inte gillar att släppa atombomber..

Tack för tipset men jag föredrar The Sims. Och det är inte spelet i sig det är fel på, det är forumet och speciellt en av dess sektioner.  (Jag skulle kunna gå djupare men stannar där).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...