Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"datorn har återställts efter ett allvarligt fel" -men fungerar som vanligt (nästan) + filer saknas


svanslund
 Share

Rekommendera Poster

Har moderkortet du beställt eget grafikkort? Kanske nöja dig med det initialt för att få datorn och sedan köpa till lämpligt grafikkort?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev Laso:

Om du nu måste ha ett sådant, så har Webbhallen fortfarande...

 

https://www.webhallen.com/se/product/310531-MSI-GeForce-GTX-1650-Super-Ventus-XS-OC-4GB

Jag MÅSTE ju inte ha just ett sådant.

Finns ju andra också, men de kostar några hundra extra.

 

Har de?

"Förhandsboka din produkt och få den på angivet releasedatum.2

2. Releasedatum kan ändras och tillgänglighet kan ej garanteras."

-Inte i lager iaf...

Jag ska kolla mer & höra med Inet hur jag ska göra.

Det blir nog ett GTX 1660-kort istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Monshi:

Har moderkortet du beställt eget grafikkort? Kanske nöja dig med det initialt för att få datorn och sedan köpa till lämpligt grafikkort?

 

Ja, det har det!

Kan man ju göra...

Ska som sagt höra med Inet om det hela.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då kan du i lugn och ro leta upp ett du vill ha och som verkligen finns, lycka till.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råder en allmän brist på kretsar till grafikkort. Det i sin tur trissar upp priserna och du får leta om du skall kunna köpa till priser som rådde i vintras eller förra sommaren.

Det finns butiker som har grafikkort kvar i prestandaklassen som motsvarar MSI-kortet. 
Vad jag får fram på Inets sida är att de inte har några grafikkort i mellanklassen kvar i sitt sortiment.


Webhallen har detta kvar i sitt sortiment:

 

https://www.webhallen.com/se/product/337721-Gigabyte-GeForce-GTX-1650-WF-OC-4GB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev X-Men:

Det råder en allmän brist på kretsar till grafikkort. Det i sin tur trissar upp priserna och du får leta om du skall kunna köpa till priser som rådde i vintras eller förra sommaren.

Det finns butiker som har grafikkort kvar i prestandaklassen som motsvarar MSI-kortet. 
Vad jag får fram på Inets sida är att de inte har några grafikkort i mellanklassen kvar i sitt sortiment.


Webhallen har detta kvar i sitt sortiment:

 

https://www.webhallen.com/se/product/337721-Gigabyte-GeForce-GTX-1650-WF-OC-4GB

 

Tackar för tipset!

Ska forska vidare i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev svanslund:

Vad???

Utgått?

Jaha...

Det var ju synd.

Konstigt att de inte meddelat + kommit med förslag på alternativ.

 

Tycker spontant att Inet Borde meddelat dig eftersom du har gjort en beställning och allt skulle skickas till dig samtidigt. Visst har Corona ställt till det på alla håll och kanter men det här tycker jag ändå är under all kritik. Hade det varit jag som befunnit mig i denna situation hade jag blivit sur på riktigt... milt uttryckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-07-27 00:20, skrev DePhaz:

Tycker spontant att Inet Borde meddelat dig eftersom du har gjort en beställning och allt skulle skickas till dig samtidigt. Visst har Corona ställt till det på alla håll och kanter men det här tycker jag ändå är under all kritik. Hade det varit jag som befunnit mig i denna situation hade jag blivit sur på riktigt... milt uttryckt.

Nu har jag frågat Inet om det hela och de påstår att mitt grafik-kort kommer, det är bara för de som gör nya beställningar som det utgått.

De påstår också att jag kan välja ett annat kort eller bara de övriga delarna.

 

Åter till ämnet:   Idag när jag startade datorn fick jag inget fel-meddelande.

-???

Jag har fortfarande inte gjort något alls med datorn.

Måste vara något som glappar.

 

Någon som vet får gärna berätta om det finns någon hemsida med vad felkoderna betyder eller något program som talar om sådant.

 

Har kört diagnostik-CD -inget fel hittades.

Chkdisk hittade inte heller något.

SeaTools, -lika där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...