Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chromecast, text som inte följer med


JFilmworx
 Share

Rekommendera Poster

Tjena,
 

Jag har en Chromecast som jag streamar till från en IPhone men får inte texten att synas på tv:n. Testat med alla möjliga casting appar och via olika servrar på Hdfilmer.net men får det inte att funka. Någon som har någon idé vad jag kan göra mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till börja med så oftast en instälning 

Typ svt.play .  Svensk text 

Så ställ in lägg för svensk text 

 

Sen  ska det allt vara  senaste app av både program app och 

18 timmar sedan, skrev JFilmworx:

Chromecast

I bland få helt enkelt göra om installation av Chromecast  

 

Vist kan  prova andra app.. grunden är ska rätt inställningar.  Visa app använder automatiskt språk visning 

Är inställt på typ  engelska .   Så kommer inte fungera vissa app 

 

I bland göra dessa i mobilen app eller 

Chromecast i just app

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inlägget! 
 

Jag har inga problem med SVT och liknande men med streamingsidorna t.ex. Hdfilmer.net. 
Läste någonstans att man behöver lägga telefonen nära routern så att det ska fungera men låter lite långsökt men testade i allafall det utan framgång. 
Kör nu via en speglingsapp, Replica, och det funkar via den men med svart ram runt om på tv:n och sämre ljud. Det är inte optimalt men helt okej och bättre än inget 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev JFilmworx:

Läste någonstans att man behöver lägga telefonen nära routern så att det ska fungera men låter lite långsökt men testade i allafall det utan framgång. 

Chromecast, om det inte gäller avbildning av vad som visas på telefonen, använder ju bara telefonen som fjärrkontroll och när väl uppspelningen har startat så används inte telefonen.

 

29 minuter sedan, skrev JFilmworx:

Jag har inga problem med SVT och liknande men med streamingsidorna t.ex. Hdfilmer.net. 

Har dessa sidor sagt att de stödjer textning på den version av Chromecast som du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De stödjer inte textning men försöker använda appar som stödjer castning, ljud och bild funkar via de apparna jag testat men textningen följer inte med till tv:n. 
Kan vara att man behöver köpa någon premiumversion för att det ska funka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, skrev JFilmworx:

Hdfilmer.net

Jag sitter med samsung mobil . Det fingrar väldigt bra från min raouter 

Chromecast behöver wi-fi.   För att fungera bra .  Chromecast behöver minst 2.4G för fungerar även är låg utlänska servar.   5.0G fungerar bättre kast upp .  I mot .  

Jag en ordentlig test i kväll .åter kommer 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-07-22 13:43, skrev JFilmworx:

Hdfilmer.net

Ge ett exempel på en specifik film så ska jag testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

serien Westworld. Inga av avsnitten fungerar. 
 

 

 

De stödjer inte textning men försöker använda appar som stödjer castning, ljud och bild funkar via de apparna jag testat men textningen följer inte med till tv:n. 
Kan vara att man behöver köpa någon premiumversion för att det ska funka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar du upp? Via webbläsare från deras sida eller finns det en app?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även testat Web Video Cast?

Hdfilmer.net har undertexter till Westworld men inte på Svenska. 

Hittar man undertexter någon annanstans kan de användas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-07-22 13:43, skrev JFilmworx:

Tjena,
 

Jag har en Chromecast som jag streamar till från en IPhone men får inte texten att synas på tv:n. Testat med alla möjliga casting appar och via olika servrar på Hdfilmer.net men får det inte att funka. Någon som har någon idé vad jag kan göra mer?

När går in på Hdfilm . Rekommenderar dom app till Android mobiler 

Fler har noterat att det fungerar casta upp deras filmer och program serie 

Flera konstatera att inte går få svensk text.  Där mot kan få  fram noska/dansk text , några deras serie och filmer.  

Vi även konstatera deras filmer och serier inte har möjlighet ställa om svensk ljud . Original språk 

 

Använda webbläsare iPhone  så gäller använda rätt sort 

 

Men  få testa fram .   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar upp via iPhone /Ipad via olika castingappar. Många av de kräver att man betalar för att man ska få ta del av alla tjänster. Kanske därför man inte lyckas få texten uppspelad på tv. Texten syns däremot i iPhone/Ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, skrev JFilmworx:

Ska testa web video cast och se om det funkar. 😊

 

19 minuter sedan, skrev JFilmworx:

Spelar upp via iPhone /Ipad via olika castingappar. Många av de kräver att man betalar för att man ska få ta del av alla tjänster. Kanske därför man inte lyckas få texten uppspelad på tv. Texten syns däremot i iPhone/Ipad

Jag har visserligen köpeversionen av den appen (+ Android då) men jag vet att textning fungerar även hos gratisvarianten.

Har bl.a. sett hela Mandalorian på det sättet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra de' !

Du har väl klurat ut att du inte ska "se" filmen i appen utan i stället klicka på den lilla pilen i den gula cirkeln för att skicka till Chromecasten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Mikael63 Jag förstår inte riktigt vad du menar?  Kan jag spela upp på tv:n på två olika sätt från appen eller vad menar du? Jag har fått ljud, bild och text på tv:n när jag spelade upp filmen men i min iver så klickade jag bara på uppspelning och allt hamnade på tv:n så jag kände mig 😄. Minns ej exakt hur jag klickade 😅

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man i appen klickar på Spela/Play får man en symbol längst upp:

image.thumb.png.f2d93852b8d7b24561037b2657dac647.png

Klickar man där visas vilka videoströmmar som finns tillgängliga.

För aktuellt exempel finns bara en enda.

Klickar man på en sådan får man möjlighet att välja Chromecast, om man inte gjort det redan, eller ex. smart-tv.

I nästa steg kan man välja vilken undertext man vill använda sig av.

 

Man slipper då ev. reklam som skulle dyka upp i själva spelaren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ok. Jo men så är det jag gör. Toppen kvalitet med allt på tv:n. 👌

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hittade den här tråden när jag sökte på mitt problem. Tyvärr förstår jag inte riktigt svaret. Jag har använt hdfilmer.net ett tag utan problem. Ingen app utan castat direkt från websidan. Nästan alltid har jag kunnat ha text. Ofta engelskt men ibland även svenskt. Nu sista veckan går det utmärkt att se på plattan med text men så fort jag castar till tv försvinner texten. Och då även cc rutan man brukar klicka i. Är det nåt dom ändrat nyligen eller vad har hänt? Förstår om det hade varit nån app funktion men att texten funkar på plattan är ju ologiskt i såfall. Jag provade på filmer jag redan sett med text också och det är samma. Jag har dock bytt chromecast, kan det ha med saken att göra? Jag har dock textning på Netflix och allt annat.

Nån, hjälp??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...