Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur logga ut från NAS?


Gigabyte
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en NAS (Seagate Central) och har skapat ett användarkonto. Jag har loggat in på användarkontot via utforskaren (file manager) och skapat några undermappar. Hur loggar jag ut från användarkontot igen? När jag nu klickar på mappen för användarkontot så blir jag inloggad utan att behöva ange något lösenord. Jag har försökt att logga ut med Seagate central webb server sida och jag har även provat med funktionerna Restart and Stop på Seagate Central webbserver sida. Se bild.

seag2.jpg

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Jag hittade inget nytt på denna sida. Jag har provat att logga ut med symbolen i övre högra hörnet i nedanstående bild utan att det blev någon skillnad för mappen i utforskaren.

seag2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men anser programmet att du är utloggad efter att ha tryckt på Logga ut-knappen, dvs. går det att logga in igen då men inte annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror frågeställningen inte är hur man loggar ut i programmet/webbläsaren utan hur man bryter Windows tillgång till NAS-enheten.

 

Dvs att om man loggar in via utforskaren till sin NAS, hur loggar man då ut så att man inte kan, med  utforskaren, navigera dit igen utan autentiseringsfråga.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Första gången jag loggade in genom att klicka på mappen för användarkontot i utforskaren var jag tvungen att ange användarnamn och lösenord. Nu blir jag inloggad utan att behöva ange några inloggningsuppgifter när jag klickar på mappen för användarkontot i utforskaren. (Jag har alltså endast loggat in en enda gång med lösenord via utforskaren.)

Däremot måste jag ange inloggningsuppgifter i Seagate Central webbserver-sida om jag vill logga in igen efter att ha loggat ut. (Där kan jag inte skapa några undermappar eller se filer/filstorlekar.)

Seagate hänvisar till Microsoft. Är det möjligt att ställa denna typ av frågor till Microsoft?

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...