Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kia UVO Connect

bengt 429
 Share

Recommended Posts

bengt 429

Nån mer Kia-ägare här på forumet som försökt få igång den nya appen UVO Connect (på iphone) som kom förra veckan.

Jag har försökt, men kan inte ens logga in på nya appen med inloggningen jag hade på förra appen, som fungerade perfekt.

Jag får meddelandet "fel mailadress eller lösenord".

När en ny app ges ut som kräver inloggning, så bör ju rimligtvis inloggningsuppgifterna med automatik följa med till nya appen.

Har testat att återställa lösenordet, och också fått verifierat att nytt lösenord är godkänt. Men får samma meddelande om felaktig mail eller pw.

Jag är inte ensam om att ha problem, om man läser recensionerna på appstore. Betyget 1,8 stjärnor är väl inte direkt imponerande.

Har provat skicka felmeddelande till deras support, inifrån appen, men tror inte det gick fram. Fick iaf ingen verifiering på att det blev sänt.

Dom kanske har tröttnat på felanmälningar, och bommat igen supporten.

Kia må göra bra bilar, men när det kommer till finliret, typ konstruera appar, så får dom nog söka hjälp externt.

bengt 429
26 minuter sedan, skrev Mikael63:

Klent svar men du verkar inte vara ensam med att vara missnöjd:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kia.uvo.eu.ux20&showAllReviews=true

Bl.a. 

Skicka till feedback@kia-uvo.eu

Jag slänger iväg ett mail. Undrar just vilket språk man ska använda, engelska, tyska lr kanske koreanska 😀. Återkommer när, och om nån behagar svara.

bengt 429

Den svenska varianten är precis samma formulär som i appen, och som inte gick att skicka 🤪

bengt 429

Fick ett automatic reply på mailet, där dom hänvisar till https://connect.kia.com/eu/customer-support/contact-form/

Alltså samma som jag redan testat i appen utan att kunna skicka.

Provade det ändå på datorn, men med samma resultat.

Får väl prova att svara på mailet, som dom skriver längst ned, men det får bli en annan dag 😀

Hey there!

Thanks for reaching UVO's feedback channel. 

Just to let you know, this is a feedback-only channel, so we may not be able to get back to you immediately. 

If you need help with UVO, please reach out to us via contact us section in your UVO App, or via the contact form channel below (available in different languages). 

We also encourage you to visit our FAQ page https://connect.kia.com/eu/customer-support/faq-general/ 

If you are unable to reach us via the above channels, please reply to this email include the email account used for UVO. 

Sincerely, 

Your Kia Connect Team 

bengt 429

Har nu skickat svar på det auto genererade mailsvaret jag fick igår från UVO support.

Bifogat mina inloggningsdata, vilket jag gjorde igår också i mitt mail till dom.

Men det är klart, en robot har väl lite svårt för att förstå det.

Väntar nu med spänning på ev svar, men förväntningarna är väl inte alltför högt ställda.

Inte så lätt att stångas med dom stora bufflarna.

Troligt scenario på det här "dramat" blir väl ridå ner och "the end".

To be continued......

Phenomen

Har du provat att avinstallera appen helt från telefonen och sedan installerat på nytt? Har du tur så kan de ha valt att spara credentials lokalt. Har de valt molnet, så vet de vid det här laget vad problemet beror på...  

Edited by Phenomen

Phenomen

Jag laddade ner appen bara för att se bara hur man loggar in. Formuläret för att skapa ett konto påminde om försäkringskassans formulär för ansökan om sjukersättning.  

bengt 429
9 timmar sedan, skrev Phenomen:

Har du provat att avinstallera appen helt från telefonen och sedan installerat på nytt?

Ja, jag har testat det också.

• 5 weeks later...
bengt 429

En uppdatering på mina problem med nya Uvo Connect appen.

Skickade för en mån sedan mail till app-utvecklarna i Tyskland, och väntade mig nog ingen respons på detta. Men igår kom faktiskt ett svar från dom. En liten guldstjärna är dom iaf värda för att dom svarar.

Nu bidrog tyvärr inte svaret till någon direkt lösning på problemet.

Lite blaha blaha text och en länk till en step-by-step instruktion.

Denna instruktion är fö exakt den som jag använt mig av i mina försök att byta till nya appen.

Som sagt fastnar jag alltid på ruta 1, när jag ska logga in på gamla uvo-kontot, pga fel lösenord.

Den inloggningen behövs för att kunna fortsätta.

Testat att byta pw flera ggr, men alltid samma negativa resultat.

Idag skulle jag ge det en sista chans tänkte jag.

När man ska byta lösenord har man två alternativ för att få lösenordet verifierat, nämligen med SMS lr via mail. Har alltid kört med SMS varianten, och alltid fått godkänt lösenordsbyte, men ändå fungerar inte lösenordet. Idag testade jag mail varianten för byte av pw, och faktiskt så kunde jag då logga in med nya lösenordet.

Jag har min mailadress som användarnamn hos kia, om nu det kan ha haft nån inverkan på bytet av lösenord, men då borde dom väl inte ge två alternativ för verifieringen?

Loggade alltså in på gamla uvo-kontot, där man blir uppmanad att aktivera ett nytt konto, kia-konto.

Gjorde så utan problem, och loggade in. Därefter ska man återigen göra inloggning till det gamla uvo-kontot. Sedan ska man länka det gamla uvo-kontot till det nya kia-kontot.

Det funkade faktiskt också, och sedan var det transportsträcka till nya connect-appen.

Nja, några fallgropar fanns det faktiskt på transportsträckan också, men det var överkomligt.

Sedan dök iaf den nya appen upp till slut.

Tyvärr inga nya tjänster på appen. Samma som föregångaren, förutom ett nytt gränssnitt.

Jag kan förstå att många ger upp i frustration vid denna installation, och att jag till slut lyckades, får väl tillskrivas min tjurighet och envishet.

bengt 429

Ni som ev tänkt uppgradera till nya appen. Det börjar bli lite bråttom nu.

De har satt en deadline på uppgraderingen. Om den inte görs före september, så är det kört att uppgradera. Konstigt beteende kan man tycka, men den upplysningen fanns i mailet från tyskarna.

UVO.png.201afecfd3b116a10536d3600550adfc.png