Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glympse i bilen tappar anslutning


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Trodde jag skulle hitta något matnyttigt hos https://glympse.net men så icke fallet...

Har en Volvo med Sensus Connect och där återfinns appen Glympse.

 

Appen Glympse har vi använt oss av redan innan vi skaffa denna bil och den appen, i såväl Android som iPhone, fungerar mycket bra.

Att nyttja appen i bilen har vi gjort i flera år och det har även där fungerat mycket bra. Då antingen via en telefon som hotspot eller via en sån 4G-minirouter.

Nu fungerar inte detta. Anslutningen bryts omedelbart, man hinner inte välja en person att skicka till ens. Har testat med två olika telefoner, testat internetdelning både via WIFI och BT. Övriga appar i bilen fungerar bra och Glympse-appen i mobilen fungerar också bra.

Det har troligen skett två uppdateringar av systemet sedan vi med säkerhet vet att det fungerat.

 

Tänkte nu se om Volvo kan ha något tips men jag passar på att ställa samma fråga här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har ingen möjlighet att hantera apparna. Har sett vid åtminstone ett tillfälle att apparna har uppdaterats när internt funnits tillgängligt. Detta långt innan problemet uppstod. Starta om hittar jag inte något om. Inte annat än att systemet stängs när man slår av tändningen och öppnar förardörren. 

Volvo hänvisade mig till min lokala handlare och har mailat dem nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, skrev Mikael63:

Nej, jag har ingen möjlighet att hantera apparna. Har sett vid åtminstone ett tillfälle att apparna har uppdaterats när internt funnits tillgängligt. Detta långt innan problemet uppstod. Starta om hittar jag inte något om. Inte annat än att systemet stängs när man slår av tändningen och öppnar förardörren. 

Volvo hänvisade mig till min lokala handlare och har mailat dem nu.

Har för mig att det finns en fabriksåterställning att göra. Troligen den handlarn gör.  Den tar då bort alla(nästan) personliga inställningar. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev polken:

Har du inte olika profiler beroende på nyckel? Fungerar det med annan profil?

Nej det är inte ett så nytt system.

3 timmar sedan, skrev polken:

Har för mig att det finns en fabriksåterställning att göra. Troligen den handlarn gör.  Den tar då bort alla(nästan) personliga inställningar. 

Ok, ja det skulle inte göra så mycket om de personliga inställningarna försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...