Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre signal till Iphone.


Villaforever
 Share

Rekommendera Poster

Villaforever

Jag undrar om man kan köpa något som gör att man kan få en starkare signal som ger bättre täckning. 

 

Området jag skall befinna mig på skall enligt TRE täckningskarta vara bra, men stugan är omringat med ganska mycket skog så täckningen brukar vara mindre bra.

 

Vore tacksam för hjälp om det finns produkt som kan hjälpa.  

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns produkter bättre mottagning 

Även just leverantörer markera bra mottagning...så skull börja testa andra leverantörer fösta

 

Extra antenn mottagning finns köp 

 

Börja kolla andra leverantörer.  Först för  det är billigast förslaget kan ge 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller om det är hemma och du har fast bredband så kan väl iPhone (precis som Android) koppla upp sig mot WiFi för samtal.

 

Fungerar såklart bara när är inom ditt WiFi, när jag testat har handover mellan wifi och 4G inte fungerat bra.

 

fast i en stuga i skogen kanske bredbandet är via telenätet och då blir det kanske lite moment 22 över det hela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ställer om mobilen till 2G i ställt för 4G ..  vissa plats i landet så 4G problem nå ut alla 

Själv ställer om mobilen till 2G när  jag är hos min far.... !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stastaf så gör man ofta hjälper det men med ny smartphone så finns endast 4-5G att tillgå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever
15 timmar sedan, skrev Stafstaf:

Eller ställer om mobilen till 2G i ställt för 4G ..  vissa plats i landet så 4G problem nå ut alla 

Själv ställer om mobilen till 2G när  jag är hos min far.... !

 

Okej. Antar det funkar bra med 3G om inte 2g finns? 
 

sen är det en sommarstuga utan bredband som jag besöker kort tid en gång om året så byta operatör för det är inte aktuellt. 
 

hur funkar med extra antenn annars som ngn skrev ovanför?

 

tack för att ni svarar. OS kommer pågå när jag är där och det vill man ju inte missa 😅 så all hjälp är guld värda 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta simkortet  till Telia eller tele 2 .  Kontant  kort Surf .  Säker 5 till 10 gånger billigare 

 

Att sätta upp en router med simkortet i är annat alltnativ .  Med extra antenn.  

 

Eller köp en billigare  surfa mobil med annan öpratör ..  

 

Nästa någon  kommer på besök kolla hen mobil fungera i stugan 

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...