Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrev ut en pdf med signatur, den blev ersatt av en svart rektangel på pappret


dilbert
 Share

Go to solution Solved by dilbert,

Rekommendera Poster

Jag ska skriva ut ett avtal, skriva på, skanna in och skicka i retur men när jag skriver ut pdf:en ersätts den andra partens signatur med en svart rektangel. Vad är detta, är det någon säkerhetsgrej mot förfalskning eller vad? Skrivaren är en HP Deskjet 2630.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag lyckades lösa det. Genom att skriva ut från Linuxdator istället för Mackintosh.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju tänkas bero på vilket program du använder. Kan du berätta vad det var för PDF-program i de två datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Mac tryckte jag Cmd + P när jag skulle skriva ut och det är nog det inbyggda programmet tror jag, det som kallas Förhandsvisning. 

På Linux Mint gjorde jag likadant, ctrl + P när jag dubbelklickade på dokumentet jag mailat till mig själv. Jag la inte någon större uppmärksamhet på vad det var för program men jag tror det var Firefox inbyggda pdf-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna pröva att öppna PDF-filen med ett program t ex Adobe Acrobat Reader nästa gång och sen skriva ut inifrån programmet. Förhandsvisning låter ju som något enkelt som kan sakna en del funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...