Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Outlook appen / lagt till ny mailadress / kan inte logga in

AnnaK
 Share

Recommended Posts

Hej,
Behöver er kloka hjälp! 

Har via mitt jobb möjlighet att använda Office 365. Har Outlook appen nerladdad på min dator och har använt en Telia mailadress där vilket funkat fint. Har nu sagt upp mitt Telia abonnemang och behöver därför en ny mailadress. Skapade en outlook.com mail och la till den i Outlook appen. Stod att jag behövde starta om appen vilket jag gjorde och nu kommer jag inte in i den 😞. Det går varken att komma in med mailen från Telia eller Outlook. När jag försöker logga in med Telia mailen står det "Det här användarnamnet kan vara felaktigt. Kontrollera att du stavat det rätt. I annat fall kontaktar du administratören." Testade då med min jobbmail som är kopplad till Office 365. Har för mig att det strulade en gång när jag skulle använda word och att jag då var tvungen att vara inloggad med den. Men nu blev det ännu sämre, står nu " Det går inte att logga in. Kontrollera att du är ansluten till nätverket och att du använder rätt namn på server och postlåda. Obligatoriska data fattas för profilen. Ändra profilen och se till att du använder rätt Microsoft Exchange informationsservice." Usch vilken soppa. Hur reder jag i det här? Är mån om att komma åt mail som finns på Outlook appen. 

Blir alldeles snurrig över hur saker är ihopkopplade och vad som påverkar vad i detta fall.

Är tacksam för hjälp!

Har tillfälligt hittat en lösning! Lyckades på egen hand 🙂 skam den som ger sig....

Kontrollpanelen - Program - Användarkonton - Mail (Microsoft Outlook) - Öppna, konfigurera e-post. Tog bort den nyligen tillagda outlook.com mailen - KLART! Outlook appen gick att öppna som vanligt. Puuh! 

Frågan kvarstår dock, hur ska jag göra när jag vill skapa en ny mailadress (outlook.com) och lägga till den i Outlook appen?

Cecilia