Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga ljudet ute 


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Rekommendation på lurar som inte är stora kåpor (byggarbetare) utan med en nättare passform, som ljudisolerar 100% behöver ej vara för musik. Handlar om att få arbeta ostört. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
12 minuter sedan, skrev polken:

finns inte

Inte ens nästan? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Allt är väl en fråga om pris kontra prestanda. Kika runt och jämnför. När jag arbetade inom träindustri hade jag Peltor kåpor med radio. Fungerade bra. Det finns naturligtvis också utan. Arbetar idag inom metallindustri och en kollega (svarvare) har kåpor som stoppar oljud och filtrerar igenom tal ljud. Funkar kalas enligt honom. Själv kör jag fräs och använder öronproppar.

 

Edit: Har jag missuppfattat tråden så bortse bara från mitt inlägg.  

Redigerad av DePhaz
Tråden flyttades, blev osäker på ämnet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kåpor utan mer som info. Jag hade ISOtunes XTRA som har medföljande "pluppar" som isolerar ljud bra.

(jag använde dock inte dessa pluppar mer än att testa med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag två fläktar igång och lite musik i mina urbanears plattan lurar och det är inte stora kåpor som täcker öronen helt. Och volymen är inte speciellt högt. Hör inte fläktarna. Men å andra sidan är whhrrr-ljudet från fläkt inte så svårt att ignorera.

 

Så det beror lite på vad det är för ljud du vill få bort. Jag har ett par bose in-ear lurar med "aktiv brusreducering" och det brukar fungera fint när jag flyger eller åker tåg. Men har inte provat när man jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...