Plaincollar Postad 2 juli, 2021 Share Postad 2 juli, 2021 Vill bara varna för oseriös bredbandsleverantör, - bredband2. Trots att det på deras "mina sidor" tydligt står att alla fakturor är betalda stänger de av internet. När man felanmäler (en antal timmars tfntid) får man till svar att en 3 månader gammal faktura är obetald. Om det är ett faktum så må det vara föremål för betalning. Men då de ej vill ha kontakt med kunder, hänvisar de överallt till sitt "mina sidor" där jag fått info om att allt är frid och fröjd. Hur f-n kan man strypa internet i coronatider under dylika förhållanden. Avtalsbrott. Trots att nämnda faktura betalades samma dag, blir jag utan nät i 4-5 dagar. Och då vet jag inte ens om fakturan nu betalats 2 ggr. Fina floskler har de på sin hemsida men inga nöjda kunder. Vill bara varna alla här på forumet. Mikael63 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 3 juli, 2021 Share Postad 3 juli, 2021 Jag föreslår att du läser vad Telekområdgivarna skriver och kontaktar dem för att höra vad som är normalt, om det är ett känt problem sen tidigare osv: https://telekomradgivarna.se/ Mikael63 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 3 juli, 2021 Share Postad 3 juli, 2021 Det är ju tydligt att du inte verkar ha koll på om du verkligen betalat eller inte. Så all skuld kanske inte ska läggas på leverantören. Jag förstår att de stänger av om de inte får betalt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laso Postad 3 juli, 2021 Share Postad 3 juli, 2021 Om du kan bevisa med kopior på att den utpekade fakturan som enligt operatören ska vara obetald, faktiskt är betald, så borde det ju räcka med att du skickar in den kopian med ett mail, där du påtalar att den är betald inom rätt datum. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plaincollar Postad 12 juli, 2021 Trådskapare Share Postad 12 juli, 2021 2021-07-03 11:29, skrev polken: Det är ju tydligt att du inte verkar ha koll på om du verkligen betalat eller inte. Så all skuld kanske inte ska läggas på leverantören. Jag förstår att de stänger av om de inte får betalt. . Jo, men nu var det som så att deras system som jag är hänvisad till, säger att alla fakturor är betalda, skuld 0 kr. Att då fimpa nätet utan att ens försöka kontakta mig innan, anser jag vara inkorrekt. Nu fanns det en faktura från april avseende maj som var obetald (juni, juli betalda) och detta får jag veta när jag ringer dem angående nätet. Att den var obetald beror på att faktura avsändare skiftar mellan olika bolagsnamn såsom Universal, A3, Payex, Bredband2 etc vilket gör att fakturorna hamnar i skräpposten. Personligen har jag alltid satt kunden i centrum och i detta fall skulle jag självklart låta kontakta kunden rörande dubbla budskap. Sen kan man givetvis vara bekväm och betrakta kunden som något jobbigt som stör en på ens arbetstid och förstå att man enklast stänger av kunden. Det är upp till var och en utifrån ledningens företagskultur. Det brukar dock i regel leda till intäktsbortfall. Detta bolag verkar ingå i denna kategori och dessvärre även vara på glid. Jag bryr mig inte. Det finns fullt av alternativa aktörer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 12 juli, 2021 Share Postad 12 juli, 2021 3 timmar sedan, skrev Plaincollar: Jag bryr mig inte. Det finns fullt av alternativa aktörer. Toppen, case closed. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster