Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fick ett telesamtal att mitt personnummer ligger synligt ute på internet... (svara ej på tel 073471881)


hottiz
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

La på luren...kollade och det kom från Tgss Group AB Malmö...

De kunde skydda mej mot betalning varje månad så var jag

säker få hjälp om det kapades...tjejen kunde mina sista nr i personnumret.

Spam eller allvar?

Redigerad av hottiz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade upp detta...gör en polisanmälan nu...

De måste bort...ringer upp o lurar folk på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratat med polisen...hon noterade vad som skett...inte första som ringde i ärendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • hottiz changed the title to Fick ett telesamtal att mitt personnummer ligger synligt ute på internet... (svara ej på tel 073471881)
29 minuter sedan, skrev hottiz:

Kollade upp detta...gör en polisanmälan nu...

De måste bort...ringer upp o lurar folk på pengar.

Är enligt mig helt bortkastat med tid, då polisen har andra saker att ägna sig åt som är högre prioritet än detta. Den enkla lösningen är att aldrig svara på okända nummer, sedan efter att ha kollat upp numret blockera dem från att ringa upp igen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Automan:

Är enligt mig helt bortkastat med tid, då polisen har andra saker att ägna sig åt som är högre prioritet än detta. Den enkla lösningen är att aldrig svara på okända nummer, sedan efter att ha kollat upp numret blockera dem från att ringa upp igen.

Naturligtvis har du rätt i sak. Dock bör man göra anmälan så att problemet blir synligt. Om alla gav tusan i att göra anmälan så finns det inte någon chans att missförhållanden beivras. Det är som att knyta näven i fickan när man upplever ett missförhållande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla personnummer utom skyddade är offentlig handling och finns på internet via massor med bolag och att få från skatteverket. Bara ringa och fråga. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...