Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräppost


Gryt
 Share

Rekommendera Poster

Jag får mellan 50-75 Skräppost  varje dag. Det var lugnt ett tag men nu är det full fart igen. Det är ofta samma avsändare, om pengar jag ska hämta, sex osv. Jag raderar dem varje morgon. Min fråga är hur kan jag slippa detta  det är så störande. Hur kommer de åt min mailadress? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl uppgett din e-postadress någonstans, någongång?

Att bara radera hjälper inte, som du märkt. Du måste markera dem som skräppost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har du uppgivit din adress på ett antal olika ställen. Busarna skannar nätet efter adresser hela tiden. Har du en hemsida eller profil tillgänglig för många så är det uppenbart enkelt att hitta. Man bör alltid, där det är möjligt, lägga in snabel a,t i parantes eller skriva at i stället. I ditt fall är det jobbigt förstår jag men det bör gå att ställa in skräppost filtret (om du har något) så att dessa avsändares adresser blockeras och raderas automatiskt. Enstaka skräp kommer att släppas igenom ändå, då de använder massor av adresser. Då gäller det att lära filtret de nya adresserna. F.ö bör du göra en "abuse" anmälan till din tjänsteleverantör så att de kan stoppa dessa mail vid "gränsen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli lättare att hjälpa dig om du berättar vad för mejlprogram och/eller vad för mejltjänst som du använder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...