Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox Startsida!


Laso
 Share

Rekommendera Poster

Har fått ett problem med just startsidan i Firefox, närmare bestämt med den google-sökrutan som man kan ha.
När jag skriver in sökord/mening, så hamnar inte texten i denna sökruta, utan allting hamnar istället uppe i adressfältet, lite störande, men något är ju inte som det ska.

 

Någon som känner igen detta, eller har något tips hur det kan åtgärdas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch ja. I den senaste designen har man sin vanliga sökruta men skriver man sökord i den

253785836_Firefox89hemsida.thumb.png.daf380aa8c1280ee96867007260477b7.png

hamnar dessa i adressfältet som nu blivit både sökruta och adressfält. Två sökrutor känns onekligen onödigt.

 

Lösning jag ännu inte prövat

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1292155

Address bar: never search

If you are not using the address bar to search, you can disable searching from the bar.

(A) In a new tab, type or paste about:config in the address bar and press Enter. Click the button accepting the risk.

(B) In the search box in the page, type or paste keyw

(C) Double-click the keyword enabled preference to switch the value from true to false.

Jag har nu följt denna instruktion och värdet blev "false" som jag ville men av någon anledning finns förstoringsglaset och texten "Search with Google or enter address" fortfarande kvar i adressfältet. Sökorden jag skriver i den normala stora sökrutan fortsätter att hoppa upp i adressfältet. Antingen fungerar inte lösningen längre eller så gör jag något fel.:unsure:

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat detta nu, men jag får det inte heller att fungera mbgtmari, men ska kolla vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...