Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strömavbott - inget nät


Plaincollar
 Share

Rekommendera Poster

Plaincollar

Hej 

Det var strömavbrott inatt den 30/6. Efter det är det hopplöst att nå internet. Har startat om allt, alla lampor på asus routern lyser och blinkar men vare sig mobil eller dator har någon uppkoppling. Gått in i routern som har försökt identifiera anslutningstyp i en halvtimme. Har fiber. Vad är det jag har missat inom detta hopplösa område nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ko

12 minuter sedan, skrev Mikael63:

Bor du i villa och har en fiberkonverter så pröva att starta om även den.

CPE-Fiberkonverter-2.jpg

Även i lägenhet förekommer den (hos mig t ex). Kolla också vilka lampor som lyser och med vilken färg. Rapportera här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plaincollar

Hej

Startat om/dragit ur strömmen. Power, wan och lan lyser (den senare blinkar oregelbundet). Även routern lyser blinkar som den ska. Har kopplat datorn till lina. Går sig ändå inte??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Plaincollar:

Startat om/dragit ur strömmen. Power, wan och lan lyser (den senare blinkar oregelbundet). Även routern lyser blinkar som den ska. Har kopplat datorn till lina. Går sig ändå inte??

Börja med att ansluta direkt till Internetuttaget i din bostad, dvs. gå inte via Routern. Om du då får Internetanslutning ligger felet i Routern. Om det inte fungerar, ring till din Internetleverantör och be om hjälp. De kommer kunna se om du får något IP-nummer från dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plaincollar

Nu blev problemet större. Elingången har glappat sedan installationen och nu blivit konstant så att felsöka blir svårt innan den tar ström.... Allt bara för att jag startade om den😖. Skräp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...