Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför syns inte dagens KB-uppdatering i uppdateringshistoriken?

Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Thirteen,

Recommended Posts

Tomas E

Jag installerade just en kvalitetsuppdatering med KB 500 nånting, men den syns inte i listan. Den senaste slutfördes tydligen den 14 juni, det begriper jag inte.

image.png.84fadd3c99a9303236fe29991c07c478.png

Hur fungerar numreringen? Varför är inte uppdateringarna i nummerordning? I maj fick jag också en med 500 i början, följt av en med lägre nummer.

• Tomas E changed the title to Varför syns inte dagens KB-uppdatering i uppdateringshistoriken?
  • Solution
Thirteen

Beroende på vad det är för uppdatering så ligger den kanske under någon annan benämnd uppdatering än just Kvalitetsuppdatering.

Skärmklipp.PNG

mbgtmari

KB5003690, som var en valfri uppdatering, finns överst i Andra uppdateringar
Andra uppdateringar (26)  2021-06, kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 21H1 för x64-baserade system (KB5003690) Installationen slutfördes 2021-06-26, står det hos mig.

https://www.windowslatest.com/2021/06/22/windows-10-kb5003690-21h1-20h2-released-with-a-speed-boost/

Edited by mbgtmari

Tomas E
2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Beroende på vad det är för uppdatering så ligger den kanske under någon annan benämnd uppdatering än just Kvalitetsuppdatering.

Skärmklipp.PNG

Den låg under "Andra uppdateringar". Listan över kvalitetsuppdateringar var ju för det första så himla lång. För det andra hade jag nog aldrig tänkt på att kolla under andra uppdateringar, med tanke på att en uppdatering märkt kumulativ verkar ha mer tyngd än benämningen "andra uppdateringar".