Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konfiguera mailout.telia.com


Lars-Erik.j
 Share

Rekommendera Poster

Lars-Erik.j

Hej,

Jag använder Mozilla Thunderbird som e-postklient.  Har fungerat bra tills för några veckor sedan. Helt plötsligt går det inte att sända e-mail.

Jag uppfattar att servern mailin fungerar som det ska. Mailout fungerar inte och när jag trycker på send så händer inget och mailet hamnar i 

mappen skickat. Jag uppfattar att datorn inte kan ansluta till servern mailout. Jag har även avinstallerat Thunderbird och installerat på nytt utan att det hjälper och konfigureat enligt instruktioner från Telia. Är det någon som känner igen detta och kan ge tips.   

Hälsningar

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det på ganska kort tid har trillat in frågor här på eforum som berör Telia-mail(?)

Kan det vara så att Telia ändrat på något, kanske använder andra portar och som brandväggarna "normalt" blockerar?

 

Upptäckte, idag faktiskt, att jag hade en Telia-adress registrerad hos Apoteket och fick en orderbekräftelse dit.

Jag har dock inte Teliakontot kvar i Thunderbird men jag skulle kanske testa att lägga till det för att kolla om jag stöter på problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Mikael63:

men jag skulle kanske testa att lägga till det för att kolla om jag stöter på problem...

Gjorde det, följde infon här:

https://www.telia.se/privat/support/info/konfigurera-e-post-mozilla-thunderbird

 

Rensade bort ca 2000 spam-mail och skickade ett testmail till mig själv på en @gmail.com, en @hotmail.com och en @hotmail.se

Mailet kom till skräpposten hos Gmail, de andra kom inte ens så långt...

 

Tillägg: under natten trillade brevet in till hotmail.com och som skräppost till hotmail.se

 

Redigerad av Mikael63
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...