Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stannar och snurrar vid Välkommen


Klippan
 Share

Go to solution Solved by Klippan,

Rekommendera Poster

Hej. Kört W7 Pro sedan flera år utan problem på datorn. Inget har gjorts på datorn på länge, förutom att använda den. Nu har det dock hänt något. Uppstarten stannar vid "Välkommen" där det bara står och snurrar. I felsäkert läge startar den upp ok. Jag kan gå in och skapa en användare till och den beter sig likadant, fungerar  i felsäkert läge men står och snurrar vid "Välkommen". Det står att i o m att den fungerar i felsäkert läge så är viktiga operativfiler och drivrutiner ok. Det känns som att det är precis sista delen av uppstarten som fallerar. Vad är det den försöker göra där? Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med att starta Windows i det normala läget kan ditt fel bero på att en drivrutin, en systemfil eller liknande inte läses in som förväntat.

Du kan prova att köra chkdsk i Kommandotolken för att se om den kan åtgärda felet. Det gör du lämpligast i Felsäkert Läge eftersom det fungerar där.

 

Du kan också starta upp datorn från en Windows 7-installationsskiva eller USB-minne och när du kommer till valet "Reparera datorn" välja det alternativet för att se om det går att åtgärda problemet den vägen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack för svaren. Jag hittade ingen förändring i PC:n och den vägrade ändå att gå vidare så jag installerade om den och då försvann problemet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...