Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte mitt minneskort. Snabb hjälp önskas.


DePhaz
 Share

Go to solution Solved by Automan,

Rekommendera Poster

Hej.

 

För en tid sedan skaffade jag mig ju en ny telefon med Android 10 och i samband med installation av nytt sim så flyttade jag över minneskortet från den gamla telefonen. Fick en tid påminnelser om att detta minneskort behövde konfigureras då att mitt OS visste vad som skulle ske med det men jag hoppade över detta. Och nu hittar jag inte minneskortet alls! Har försökt med Google Foto, Files och Utforskaren (tror den sista blev överflyttad från den gamla telefonen men är inte säker) men ingenstans går det att hitta kortet. Visst är det möjligt att det blivit oläsbart men det borde väl i vart fall synas? Finns det något sätt att snoka upp minneskortet och läsa det? Vill inte ta ut kortet då det sitter i samma "tray" som sim kortet. Anledningen till att jag behöver tillgång till kortet just nu är att jag vill söka ett foto behöver i arbetet och som kan ha hamnat där av misstag. Har backup på resten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
7 timmar sedan, skrev DePhaz:

Finns det något sätt att snoka upp minneskortet och läsa det?

Hittade några beskrivningar på tips man kan testa. Vet ej om dessa är applicerbara för dig

7 Ways to Fix SD Card Not Detected/Recognized in Android or Windows Error - EaseUS

How to Fix Android Phone Not Reading SD Card (androidrecovery.com)

 

7 timmar sedan, skrev DePhaz:

Vill inte ta ut kortet då det sitter i samma "tray" som sim kortet.

Hmm, men det tar inte många minuter att stänga av telefonen och plocka ut delen som håller sim-kortet och minneskortet. Då får du verifierat att minneskortet verkligen sitter i din telefon.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att starta om telefonen som var en av förslagen på sidan (sista länken). Minneskortet blev åter aktivt och jag kan nu se det. Tack så mycket. 

 

(Hittade dock inte bilden jag sökte så vi kallar den "förlorad"). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...